قهرمان

برای «قهرمان» ۱۰ ماه تمرین کردیم

به گزارش ردکارپت فیلم: اصغر فرهادی در گفتگویی جدید از طولانی شدن تمرین با بازیگران فیلم «قهرمان»‌ در دوران پاندمی کرونا حرف زد.

اصغر فرهادی در گفتگویی ویدیویی با خبرنگار ددلاین درباره «قهرمان» حرف‌های جدیدی مطرح و تاکید کرد که یک فیلم نشان دهنده وضعیت یک جامعه نیست.

وی گفت که در فیلم جدیدش ایده دنبال کردن و بالا و پایین رفتن زندگی یک فرد را بر اثر یک اقدام کوچک در سر داشته است.

این فیلم که نخستین بار در جشنواره کن به نمایش درآمد با تشویق ایستاده پنج دقیقه‌ای حضار مواجه شد و در نهایت جایزه بزرگ هیأت داوران را برد.

فرهادی که در فصل اهدای جوایز سینمایی لندن به صورت ویدیویی و با حضور مترجم با خبرنگار ددلاین گفتگو کرد، گفت: وقتی ۲ سال پیش شروع به نوشتن فیلمنامه کردم – که وقت زیادی هم گرفت – ایده‌های زیادی در سر داشتم. یکی از ایده‌های اصلی این بود که فردی را تصویر کنم که بالا می‌رود و بعد مثل سقوط آزاد پایین می‌آید.

وی در ادامه افزود: آنچه برایم جذابیت داشت این بود که وقتی کسی کار درستی انجام می‌دهد، دیگر اجازه اشتباه کردن را به وی نمی‌دهیم. دیگر چنین افرادی نمی‌توانند، اشتباه کنند و همیشه باید مثل آن لحظه از زندگی‌شان عمل کنند.

فرهادی درباره تمرین با بازیگران هم صحبت کرد و ادامه داد: جلسات تمرین «قهرمان» به دلیل پاندمی نزدیک به ۱۰ ماه طول کشید ولی طولانی شدنش مفید بود.

وی یادآور شد: می‌خواستم مثل فیلم‌های قبلی‌ام حدود سه یا چهار ماه با بازیگران تمرین کنم اما به دلیل پاندمی کووید ۱۹، مجبور شدیم ۱۰ ماه تمرین کنیم و همین موجب شد تا با بازیگران داستان را پیدا کنم. بازی‌ها به مستند شبیه شد و احساس نمی‌شود که چیزی از پیش نوشته شده باشد.

فرهادی همچنین تأکید کرد که اگرچه «قهرمان» تصویرگر ایران و فرهنگ آن است اما به تعریف یک فرهنگ در طول فیلم دست نزده است.

وی در پایان بیان کرد: هیچ فیلمی واقعا نمی‌تواند ادعا کند که کل جامعه یک کشور را نشان می‌دهد، به‌ویژه کشوری که مثل ایران از تاریخی کهن برخوردار باشد اما اگر فیلمی را به درستی بسازید می‌توان گفت فیلم منعکس کننده بخش کوچکی از جامعه است. به همین دلیل دوست ندارم جامعه‌ای را بر اساس یک فیلم قضاوت کنم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند