تبلت

میدان دادن به کودکان و نوجوانان به آینده سینمای کشور کمک می‌کند

به گزارش ردکارپت فیلم: کارگردان فیلم‌های «منتخب»، «آدامس» و «تبلت»، گفت: اگر به کودکان و نوجوانانی که ایده‌های زیادی در زمینه انیمیشن و فیلم سازی دارند، میدان داده شود، می‌توانند به آینده سینمای کشور کمک کنند. اگر به این افراد کمک و اعتماد شود، نتیجه خوبی خواهد داشت.

مهدی نظیفی در مورد سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: جشنواره امسال با شور کمتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد که ممکن است به دلیل شیوع بیماری کرونا باشد، اما اینکه همچنان به قوت خود پابرجاست، اتفاق خوبی است.

وی افزود: قطعاً اگر به کودکان و نوجوانانی که ایده‌های زیادی در زمینه انیمیشن و فیلم سازی دارند، میدان داده شود، می‌توانند به آینده سینمای کشور کمک کنند. اگر به این افراد کمک و اعتماد شود، نتیجه خوبی خواهد داشت.

این کارگردان درباره تأثیر شعار جشنواره یعنی «سینما، سرزمین خیال» در فیلم‌های خود، گفت: در هر سه فیلم سعی کردیم بیشتر بخش کرونا را روایت کنیم. برای مثال فیلم «منتخب» نگاه نویی به بخش کرونا داشته و نحوه انتخاب درست را به کودکان یاد داده است، اما فیلم «تبلت» داستان انسانیت و نوع دوستی را ترویج کرده است.

نظیفی در مورد انگیزه ساخت و داستان روایی فیلم‌های خود، گفت: جرقه فیلم «منتخب» به دلیل نزدیکی به انتخابات زده شد و در مورد نحوه انتخاب صحیح است. فیلم «تبلت» نیز داستان نوجوانی است که وسیله برای کلاس‌های آنلاین خود ندارد و تصمیم می‌گیرد فرش خانه را برای خرید تبلت بفروشد؛ در ادامه دو جوانی که مشتری فرش هستند، به جای خرید آن، برای این نوجوان تبلت می‌خرند و حس انسان دوستی را ترویج می‌دهند. فیلم «آدامس» نیز روایت آشنایی دو کودک کار در اتوبوس است.

وی در مورد آینده جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و تأثیر آن بر سینمای کودک، گفت: می‌توانیم تأثیر سی و چهار دوره گذشته جشنواره را در سینما کشور و نوجوانانی که در این جشنواره پیشرفت کردند و به جایگاه‌های مختلفی رسیدند را مشاهده کرد. با تمام شدن ویروس کرونا، کودکان و نوجوانان با انگیزه و شور بیشتر به کار خود در جشنواره ادامه خواهند داد.

این کارگردان درباره تأثیر شیوع ویروس کووید -۱۹ بر جشنواره و سینمای کودک، تصریح کرد: کرونا محدودیت‌هایی را برای داوران و تمامی شرکت کنندگان جشنواره ایجاد کرده و باعث کاهش بینندگان و شور و اشتیاق نسبت به آن شده است. اگر بتوانیم زودتر از دست این ویروس رها شویم، شاهد بهبود کیفیت فیلم‌ها و کم شدن محدودیت‌ها خواهیم بود.

نظیفی با اشاره به بی توجهی سینماها به حوزه کودک، خاطرنشان می‌کند: اگر به جوانان و نوجوانان اعتماد کنیم و زمینه فعالیت را برای آنها فراهم کنیم، تأثیر بسزایی در سینمای کودک و نمایش بیشتر فیلم‌های این حوزه در سالن‌های سینما خواهد داشت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند