کبود

برای اکران فیلم کوتاه چاره بیندیشیم

به گزارش ردکارپت فیلم: علی توکلی کارگردان فیلم کوتاه داستانی «کبود» بیان کرد که برای اکران فیلم کوتاه باید چاره‌ای اندیشید.

علی توکلی کارگردان فیلم کوتاه، «کبود» که در بخش مسابقه سینمای ایران سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد بیان کرد: «کبود» داستان مادری را روایت می‌کند که در یک روستا از دنیا رفته و علت مرگش مشخص نیست.

وی ادامه داد: یکسال بر داستان و فیلمنامه این اثر کار کردم و بارها تغییر کرد تا به این داستان رسید. اما روند فیلمبرداری ۱۰ روز زمان برد.

کارگردان فیلم کوتاه داستانی «کبود» با اشاره به چالش‌های پیش رو در ساخت این اثر داستانی عنوان کرد: گروه را از تهران به یک روستایی بردیم که امکانات کاری و اینترنت نداشت و در دوران پاندمی کرونا و تعداد بالای عوامل فیلم نگرانی‌هایی را جهت حفظ سلامت اعضای گروه داشتیم.

توکلی درباره دستاورد انتخاب جشنواره فیلم کوتاه تهران به عنوان دروازه معرفی فیلم به جایزه اسکار گفت: اسکارکوالیفاید شدن جشنواره اتفاق خوبی است که بستگی به نگاه فیلمسازان دارد. اسکار مطرح‌ترین جایزه سینمایی دنیا است و اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران پلی برای معرفی فیلم منتخب بخش بین‌الملل اش به اسکار شده، دستاورد مهمی است. سینمای ایران وجهه و زبان بین‌المللی دارد و هرچه دریچه‌های بیشتری به روی جهان باز کند اتفاقات مثبتی را رقم خواهد زد.

این فیلمساز با اشاره به انتقاد برخی فیلمسازان به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: انتقادات همیشه به هر جشنواره و رویدادی بوده است. به نظر من همه جشنواره‌ها خطی مشی و سیاستگذاری خاص خود را دارند و جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز از این قائده مستثنی نیست اما اگر بتوان سانسور را در این جشنواره کم کرد، اتفاقات بهتری خواهد افتاد. اگر فضای مربوط به سانسور کمتر باشد خیلی بهتر است و بهانه دست فیلمسازانی که فیلمشان از لحاظ کیفی رد شده اما نبودن اثرشان را به پای سانسور گذاشته‌اند، داده نمی‌شود.

کارگردان فیلم کوتاه، «کبود» در پایان بیان کرد: فیلم کوتاه به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران وابسته است. فیلم کوتاه، نباید وسیله‌ای باشد که فیلمساز بعد از آن به فیلم بلند برسد. از طرفی اگر فیلمسازان تابع جشنواره‌ها هم شوند اتفاق خوبی نیست و آسیب می‌رساند. بنابراین برای حل بسیاری از مسائل بهتر است که برای اکران فیلم کوتاه، چاره‌ای اندیشیده شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند