مرا ببین

وقتی شاخ‌های مجازی سوژه می‌شوند

به گزارش ردکارپت فیلم: مهر نوشت: حمید یادروج تهیه‌کننده مستند «مرا ببین» از تولید این مستند با موضوع شاخ‌های اینستاگرام و فضای مجازی خبر داد.

حمید یادروج تهیه‌کننده مستند «مرا ببین» که با موضوع شاخ‌های اینستاگرامی برای پخش از تلویزیون و وی‌اودی ها آماده می‌شود بیان کرد: شاخ‌های مجازی موضوع مهمی بود که تاکنون به آن پرداخته نشده بود با این حال زاویه نگاه ما به این موضوع صفر و صدی نبود که به طور مثال بگوییم همه شاخ ها و بلاگرهای فضای مجازی منفی هستند بلکه نقاط ضعف و قوت را با هم نمایش دادیم.
شاخ‌های مجازی از کجا شروع و چطور رشد کرده‌اند؟

وی با اشاره به اینکه از طریق یک واسطه توانسته است با این شاخ‌های مجازی گفتگو داشته باشد عنوان کرد: ما ابتدا سراغ یکی از افرادی رفتیم که چند سالی است در این حوزه فعالیت دارد و هم خودش بلاگر است هم در جریان زندگی بسیاری از این شاخ‌های مجازی بود که از کجا شروع کرده‌اند و یا چطور به این میزان از رشد فالوورهای دو میلیونی یا سه میلیونی رسیده‌اند.

یادروج درباره قالب مستند نیز توضیح داد: همزمان با پرداختن به این فعالان مجازی روایت موازی هم داشتیم درباره کسانیکه در حوزه هنر فعالیت می‌کنند و سوژه ما فردی بود که چند سال است تئاتر می‌کند و می‌خواهد دیده شود اما هنوز به نتایجی که می‌خواهد نرسیده است. به هر حال حرف و هدف هر دو روایت ما این است که می‌خواهند دیده شوند.

وی با اشاره به بهره‌گیری از کارشناسان مختلف در این مستند اظهار کرد: ما با روان‌شناس و جامعه‌شناس هم گفتگو داشتیم و حتی سراغ روان‌شناسی رفتیم که خودش با بلاگرها و شاخ‌های مجازی ارتباط داشته است و چنین افرادی جزو مراجعان او بوده‌اند و همچنین از تاثیرگذاری آن‌ها روی نوجوانان می‌گوید. همچنین در بخشی با خود مردم از قشرهای مختلف هم صحبت کرده‌ایم و نظر آنها را هم جویا شده‌ایم.

تهیه‌کننده «مرا ببین» با اشاره به تغییر زندگی بسیاری از این شاخ‌ها عنوان کرد: بسیاری از این کاراکترها زندگیشان به قبل و بعد از شهرتشان تقسیم می‌شود شهرت و پول کاملاً زندگی آنها را از این رو به آن رو می‌کند و البته طبیعت این کار هم همین است که باید نگاه متفاوتی داشته باشید و خود را عوض کنید. فردی بوده است که شاید از جایی در یک خیابان متوسط شروع کرده است اما امروز به ماشین‌های مدل بالا و بالای شهر رسیده است. این میان برخی قید و بندی ندارند و برخی همچنان به خصوصیات و حد و مرزهای اخلاقی پایبند هستند.

همه مثل تتلو و ساشا سبحانی نیستند

وی اضافه کرد: در طول مستند نگاهی هم به زندگی افرادی چون تتلو و ساشا سبحانی داریم و در عین حال بنا نداریم بگوییم همه شاخ‌های مجازی مانند همین افراد هستند و همانطور که پیش از این گفته شد نگاه صفر و صدی نداریم.

یادروج درباره مصاحبه با بلاگرها نیز تصریح کرد: ما سراغ عمده افراد مشهور این حوزه رفتیم اما به دلیل موقعیتی که دارند از دوربین می‌ترسند و نمی‌خواهند حتی با یک جمله، حاشیه‌ای برایشان پیش بیاید.

وی درباره پایان تولید این مستند نیز عنوان کرد: این مستند فعلاً به‌صورت تک قسمت آماده شده است، ما از اردیبهشت فیلمبرداری را شروع کردیم که البته کار منظم نبود اما تا مردادماه طول کشید. تدوین و صداگذاری هم حدود ۴۰ تا ۴۵ روز زمان برد و امیدوارم تا یک ماه آینده نهایی شود. فعلاً هم در حال رایزنی برای پخش از تلویزیون و وی‌اودی ها هستیم تا کار به پایان برسد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند