اکران فیلم «حوا، مریم، عایشه»

به گزارش ردکارپت فیلم: «حوا، مریم، عایشه» زندگی سه زن افغان از قشرهای مختلف جامعه افغانستان را به تصویر می‌کشد که هر یک با چالش‌ بزرگی در زندگی مواجهند.

«حوا، مریم، عایشه» نخستین فیلم بلند داستانی صحرا کریمی است که در آن کلیشه‌های رایج در مورد افغانستان و خصوصاً زنان را محور قرار داده است. این فیلم تولید سینمای مستقل افغانستان است و با وجود ناامنی‌هایی که فیلمبرداری را در افغانستان دشوار کرده است، در شهر و کوچه و پس کوچه‌های کابل در لوکیشن‌های واقعی با بازیگران و نابازیگران افغانستانی ساخته شده است.

آرزو آریاپور در نقش حوا، فرشته افشار در نقش مریم و حسیبا ابراهیمی در نقش عایشه در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

«حوا، مریم، عایشه» در بخش رسمى افق‌های هفتادوششمین جشنواره فیلم ونیز روی پرده رفت.

عوامل این فیلم عبارتند از: کارگردان: صحرا کریمی، تهیه‌کنندگان: کتایون شهابی، صحرا کریمی، فیلمنامه: صحرا کریمی، سمیع حسیب نبی‌زاده، مدیر فیلمبرداری: بهروز بادروج، تدوین: مستانه مهاجر، مدیر صدابرداری: اصغر آبگون، مدیر صداگذاری: محمد رضا دلپاک، موزیک: صبا ندایی، علی توکلی، مدیر تولید: احمد شاه‌سلطانی، سمیع حسیب نبی‌زاده، دستیار کارگردان: کاوه آیریک، طراح صحنه و لباس: سکینه غلامعلی، طراح گریم: مریم فقیرزاده، عکاس پشت صحنه و منشی صحنه: محمد عقیل پاییز، سرمایه گذار: احمد شاه سلطانی و مدیر روابط عمومی: سپیده حیدرآبادی. گزارش تصویری اکران فیلم حوامریم عایشه در گروه هنر وتجربه را در ادامه می بینید.

گروه فیلم وعکس :کورش کبیری ، رضا دیبا ، جواد شیدایی ،نیلو فر حریری


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند