کارگردان

ریدلی اسکات: فیلم‌های ابرقهرمانی خسته‌کننده هستند

به گزارش ردکارپت فیلم: ریدلی اسکات کارگردان سینمای هالیوود، فیلم‌های ابرقهرمانی را خسته‌کننده دانست.

ریدلی اسکات کارگردان مشهور سینمای هالیوود در جدیدترین نظر خود در مورد فیلم‌های ابرقهرمانی، آن‌ها را خسته‌کننده دانست. اسکات امسال با فیلم «آخرین دوئل» (The Last Duel)، حماسه‌ای تاریخی با بازی آدام درایور ، جودی کامل ، مت دیمون و بن افلک و همچنین فیلم «خانه گوچی» (House of Gucci)، فیلمی جنایی با بازی لیدی گاگا ، آدام درایور ، جرد لتو و آل پاچینو تقریباً یک سال خوب را پشت سر می‌گذارد.

ریدلی اسکات چندین سال به عنوان کارگردان حرفه‌ای در آمریکا فعال دارد و به خاطر فیلم‌های مختلف خود از جمله «مریخی» (The Martian)، تلما و لوئیس (Thelma & Louise) و «گانگستر آمریکایی» (American Gangster) شناخته شده است.

وی همچنین تعدادی از فیلم‌های پرفروش آمریکا را کارگردانی کرده است. در این میان، دو فیلم «بیگانه» (Alien) و «بلید رانر» (Blade Runner)، فیلم‌های علمی-تخیلی او هستند. وی همچنین فیلم جنگی «سقوط شاهین سیاه» (Black Hawk Down) و حماسه تاریخی «گلادیاتور» (Gladiator) را در کارنامه خود دارد و برای فیلم «گلادیاتور» اسکار بهترین کارگردان را دریافت کرد.

در حالی که پروژه‌های اسکات طیف گسترده‌ای در دوره‌های زمانی و محیطی داشته‌اند، او سبک کارگردانی منحصربه‌فردی را بدون توجه به ژانر خود حفظ کرده است و ترسی ندارد که از منطقه آسایش خود خارج شود. با این حال، یک ژانر وجود دارد که اسکات در حال حاضر بسیار منتقد آن است و ممکن است در آینده بخشی از آن نباشد.

ریدلی اسکات در مصاحبه‌ای که با ددلاین داشت، درباره فیلم‌های ابرقهرمانی صحبت کرده و به باور‌های کارگردانان قبلی پیوسته و گفته که فیلمنامه‌های این فیلم‌ها به خوبی نوشته نشده‌اند و اعتبار این فیلم‌ها فقط به خاطر جلوه‌های بصری آن‌هاست. او اعتقاد دارد که فیلم‌هایش با درخشش بازیگران از تأثیر قرار گرفتن در صحنه واقعی پرفروش شده‌اند.

این کارگردان نام‌آشنا در این مصاحبه گفت: تقریباً همیشه، بهترین فیلم‌ها توسط شخصیت‌ها هدایت می‌شوند و اگر بخواهید بعد از این به سراغ ابرقهرمان‌ها می‌رویم، زیرا من آن‌ها را در هم می‌کوبم. من آن را خرد خواهم کرد. آن‌ها مثل شاخ و برگ، کسل‌کننده هستند. فیلمنامه آن‌ها اصلاً خوب نیست. فکر می‌کنم سه فیلم ابرقهرمانی با فیلمنامه عالی ساخته‌ام. یکی «بیگانه» و یکی می‌تواند «گلادیاتور» باشد و یکی می‌تواند هریسون فورد باشد… آن‌ها فیلم‌های ابرقهرمانی هستند بنابراین، چرا فیلم‌های ابرقهرمانی داستان‌های بهتری ندارند؟ متاسفم. آن‌ها عمدتاً با جلوه‌های ویژه زنده می‌مانند و مخاطب جذب می‌کنند و این برای همه کسانی که با جلوه‌های ویژه کار می‌کنند، خسته‌کننده می‌شود.

اسکات مطمئناً اولین فیلمساز قدرتمندی نیست که آشکارا فیلم‌های ابرقهرمانی را مورد انتقاد قرار می‌دهد. بحث‌های مداومی در مورد فرانچایز مارول با بسیاری از کارگردانان از جمله دنیس ویلنوو و مارتین اسکورسیزی وجود دارد که هر دو نفرت خود را نسبت به اینگونه فیلم‌ها ابراز کرده‌اند.

این اظهارات جنجال زیادی را با بازیگران و کارگردانان صنعت و همچنین طرفداران ژانر ابرقهرمانی ایجاد کرده است. از آن زمان، به مرور زمان، به ویژه در طول همه‌گیری کووید-۱۹ که سینما‌ها شروع به بازگشایی می‌کنند، در مورد آنچه که تماشاگران را به پر کردن صندلی‌ها ترغیب می‌کند، واکنش‌ها و بحث‌های بیشتری داشت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند