میترا حجار

ماجرای ویدئوی جنجالی میترا حجار چه بود؟

به گزارش ردکارپت فیلم: سهراب خسروی ، تدوین‌گر سریال «جزیره» ویدئوی منتشر شده با عنوان «سوتی وحشتناک» میترا حجار در این سریال را ناشی از شیطنت می‌داند.

ویدئویی کوتاه از قسمت ششم سریال «جزیره» که در آن می‌بینیم میترا حجار، دیالوگ را فراموش می‌کند، سرش را پایین می‌اندازد و از روی فیلمنامه، شروع به خواندن می‌کند؛ اتفاقی که معنایش این است: نه تدوین‌گر، نه تیم کارگردانی، نه گروه‌های بازبینی وی‌اودی پخش‌کننده اثر و نه کارشناسان خبره ساترا که گروه سازنده باید رقمی بپردازند تا آنها مجوز پخش به اثر بدهند، متوجه چنین گافی نشدند. ویدئویی که در کم‌تر از ساعتی، تمام شبکه‌های اجتماعی را در نوردید!

سهراب خسروی، تدوین‌گر کار که بیشترین هجمه و انتقاد را برای این کار تجربه کرد، در این‌باره می‌گوید: «کل سکانس را ببینید. در تمام مدت، نگاه میترا حجار به زمین است. او نباید با امیر مقاره چشم در چشم شود. بر اساس میزانسن و سناریو این اتفاق افتاده. اصلا صحنه با دو دوربین فیلمبرداری شده و دوربین بالا نشان می‌دهد که فیلمنامه‌ای دست میترا حجار نیست.»

او در واکنش به حاشیه‌ها می‌گوید: «واقعا اشتباهات تدوینی را حتی در سریال‌هایی مثل «۲۴» هم می‌بینیم و من می‌توانم ده‌ها مدل از این اتفاقات را از کارهای مختلف در حال پخش انتخاب کنم و برای‌تان بفرستم، ولی این‌جا واقعا ریتم قصه، این مدلی بوده، منتهی با شیطنت دقیقا از ابتدای آن لحظه را انتخاب کردند و بریدند و وایرال کردند تا چنین تصویری بسازند. این سریال بیش از ۵۰۰۰ کات داشته اما این‌ها از میان تمام این ۵ هزار کات، یکی را برای چنین هجمه‌ای انتخاب کردند که بخشی از تدوین بوده. من حتی به آقای مقدم گفتم و ایشان گفتند اصلا موضوعی نیست که بخواهند به آن توجه کنند. به هر حال شما می‌دانید کار ما پخش زنده نبوده که من بخواهم مستقیم روی آنتن سوییچ کنم. قطعا این همه عوامل دیگر از صدا گذار، کارگردان، عوامل پلتفرم و ساترا این صحنه را دیدند و هیچ‌کدام چنین حسی نداشتند. پس به ما حق بدهید که بگوییم یک شیطنت صورت گرفته برای ضربه به کارمان.»

سهراب خسروی البته نمایی دیگر از این صحنه را هم که از دوربین دوم است و در این کادر هم تصویری از برگه یا جزوه‌ای نیست که میترا حجاز از روی آن دیالوگ را بخواند. هرچند این ویدئو دقیقا منطبق به ادای همان دیالوگ نیست، اما در همان میزانسن و برای همان لحظات است.

با این وجود آن‌چه از این اتفاق برای «جزیره» به جا مانده، روایتی است که در ذهن افکار عمومی نقش بسته. البته حیدری، تهیه‌کننده سریال درباره این‌که چرا این ویدئو به سرعت وایرال شده است، می‌گوید: «من هر نوع تئوری دایی جان ناپلئونی را تکذیب می‌کنم و کار ما چون پر بیننده بوده، برای مردم جذابیت داشته و برای همین طول موجی این قدر وسیع پیدا کرده است.»خبرآنلاین


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند