علاقه

حسرت‌های ابدی و بزرگ چند بازیگر مشهور

به گزارش ردکارپت فیلم: حتما چندان برایتان عجیب نخواهد بود اگر بفهمید بسیاری از نقش‌های مورد علاقه در فیلم‌های محبوبتان در اصل قرار بوده به بازیگر دیگری برسد

 حتما چندان برایتان عجیب نخواهد بود اگر بفهمید بسیاری از نقش‌های مورد علاقه در فیلم‌های محبوبتان در اصل قرار بوده به بازیگر دیگری برسد. حالا همه ما آن‌قدر با روند کار فیلم‌سازی در هالیوود آشنا هستیم که باخبر باشیم از لحظه آغاز ساخت تا مرحله فیلم‌برداری و قطعی شدن تیم بازیگران به دلایل مختلف ممکن است بار‌ها و بار‌ها اعضای این تیم دچار تغییر و تحول شود.

در ادامه باهم بازیگران اصلی مورد نظر برای برخی از به یادماندنی‌ترین نقش‌ها و فیلم‌ها را با هم مرور می‌کنیم و هرچند که این مقاله از زاویه دید بازیگرانی که این نقش‌ها را از دست داده‌اند نوشته شده، اما برای شما به عنوان علاقمندان و طرفداران بسیاری از این فیلم‌ها و نقش‌ها حتما تصور فیلم‌های محبوبتان با بازیگران متفاوت عجیب و جالب خواهد بود.

ویل اسمیت به جای کیانو ریووز در ماتریکس

حالا حتما تصور ماتریکس با بازیگری جز کیانو ریووز سخت خواهد بود، اما جالب است بدانید شاید اگر ویل اسمیت بازی در فیلم Wild Wild West را ترجیح نمی‌داد، همه ما امروز تصور متفاوتی از این فیلم فوق‌العاده داشتیم.

حسرت‌های ابدی و بزرگ چند بازیگر مشهور

ویل اسمیت درباره این تصمیم مهم که شاید مسیر حرفه‌ای او و کیانو ریووز را تغییر داده باشد می‌گوید دوست دارد می‌توانست با یک ماشین زمان به گذشته برمی‌گشت و تصمیمش درباره بازی در غرب وحشی وحشی به جای ماتریکس را تغییر می‌داد. این بازیگر در مصاحبه با فاکس درباره این موضوع با خنده می‌گوید:”حتما به خودم خواهم گفتت هی لعنتی! چرا ماتریکس را انتخاب نمی‌کنی؟ ”

جاش هارتنت به جای کرستین بِیل در سه‌گانه بتمنسه‌گانه بتمن به کارگردانی کریستوفر نولان از آن دست فیلم‌هایی بود که هم در گیشه رکورد‌ها را جابجا کرد و هم توانست نظر منتقدین و علاقمندان جدی‌تر سینما را جلب کند و حتما حالا تصور بازیگری جز بیل زیر آن نقاب سیاه مشکل خواهد بود. حقیقت، اما این است که این نقش ابتدا به جاش هارتنت پیشنهاد شده بود و این بازیگر بنا به دلایلی آن را رد کرد و حالا هم به دلیل حاضر نبودن در چنین فیلمی و هم از دست دادن شانس کار و ایجاد رابطه با نولان حسابی حسرت می‌خورد.

حسرت‌های ابدی و بزرگ چند بازیگر مشهور

جاش در گفتگو با گاردین در این‌باره گفت:” پس از خواندن فیلم‌نامه به این نتتیجه رسیدم که من برای آن نقش ساخته نشده‌ام و همین تصمیم باعث شد آن‌ها میلی برای استفاده از من در فیلم The Prestige هم نداشته باشند. آن‌ها نه تنها در پرستیژ هم از بتمن‌شان (کریستین بیل) استفاده کردند بلکه در آن فیلم به دوست دخترِ آن زمانِ من (اسکارلت جوهانسن) هم نقش دادند. ”

لئوناردو دی‌کاپریو به جای مارک والبرگ در Boogie Nightsحسرت دی‌کاپریو درباره بازی نکردن در این فیلم برخلاف موارد قبلی نه از جهت از دست دادن شانس حضور در بهترین فیلمِ حرفه‌اش بلکه به دلیل علاقه شخصیش به این فیلم است. حتما برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید دی‌کاپریو حضور در فیلم مورد علاقه‌اش را به خاطر همزمانی با کدام فیلم رد کرده است.

حسرت‌های ابدی و بزرگ چند بازیگر مشهور

دی‌کاپریو در مصاحبه‌ای با GQ توضیح می‌دهد که با وجود علاقه‌اش به Boogie Nights تصمیم گرفته نقش جک داوسون در تایتانیک را بپذیرد و ادامه می‌دهد:” به نظر من هر دو فیلم فوق‌العاده بودند و کاش این امکان وجود داشت و می‌توانستم در هر دو حاضر شوم. ”

هال بری به جای سندرا بولاک در Speedخودِ هال بری عقیده دارد که بازی در این فیلم در کنار کیانو ریووز را “طی یک حرکت احمقانه” رد کرده است و البته برای این تصمیم دلایلی هم داشته است. فیلم سرعت در ژانر اکشن/دلهره‌آور به کارگردانی ژان دِ بنت با بودجه ۳۵ میلیون دلاری موفق به فروش ۳۵۰ میلیون دلاری شد و علاوه بر آن نقد‌های مثبتی هم از منتقدین دریافت کرد.

حسرت‌های ابدی و بزرگ چند بازیگر مشهور

هال بری در این باره به People گفت:” برای دفاع از خودم باید بگویم وقتی من فیلم‌نامه را خواندم، اتوبوس به طور کلی از پارکینگ خارج نمی‌شد و در نتیجه به سرعت و با قاطعیت پاسخ منفی دادم و بعد که فیلم را در سینما دیدم به سرعت فهمیدم چه اشتباهی کرده‌ام. ”

مرلین مونرو به جای ادری هیپبورن در Breakfast at Tiffanyظاهرا به دلیل ویژگی‌های خاصِ شخصیت هالی گولایتلی (که در نهایت ادری هیپبورن به زیبایی بازی‌اش کرد) در این فیلم، مشاوران مرلین مونرو به او گوشزد کرده بودند که با بازی در این نقش تمام محبوبیتش در آمریکا از بین خواهد رفت. هیپبورن در آن سال به خاطر بازی در نقش هالی در این فیلم نامزد بهترین بازیگر زن در اسکار شد.

حسرت‌های ابدی و بزرگ چند بازیگر مشهور

نکته جالب دیگر درباره این فیلم، فیلم‌نامه نویس آن یعنی نویسنده مشهور آرتور میلر است. برای جالب‌تر شدن این ماجرا لازم است بدانید در آن زمان مرلین مونرو همسرِ آرتور میلر بود و بسیاری بر این باورند بازی نکردن در همین فیلم زمینه جدایی آن‌ها را فراهم کرد. مرلین و آرتور اندکی پس از این ماجرا از هم جدا شدند.

آل پاچینو به جای هریسون فورد در جنگ ستارگانالبته حالا که سال‌ها از زمان اولین بازی هریسون فورد در نقش هان سولو می‌گذرد حتما برای طرفداران جنگ ستارگان غیرممکن است بازیگری را به جای او (حتی اگر آن بازیگر آل پاچینو باشد) تصور کنند، اما ظاهرا انتخاب اول برای این نقش آل پاچینو بوده است.

حسرت‌های ابدی و بزرگ چند بازیگر مشهور

وقتی با این بازیگر بزرگ درباره بازی نکردن در این سری فیلم محبوب علمی تخیلی صحبت شده او به شوخی جنگ ستارگان را “یک فرصت از دست رفته دیگر” خوانده و در توضیح دلیل بازی نکردنش در این فیلم به MTV گفته است:” یادم می‌آید زمانی‌که فیلم‌نامه را خواندم به درستی متوجهش نشدم. ”

گوئنث پالترو به جای کِیت وینسلت در تایتانیکتایتانیک از جنبه‌های فراوان و متفاوتی فیلمی مهم محسوب می‌شود و بدون شک حضور در چنین فیلمی برای هر بازیگری یک فرصت ارزشمند و شاید تکرار نشدنی باشد. در زمان آغاز ساخت این فیلم و هنگام انتخاب بازیگر برای نقش رز دِویت بوکاتر، گوئنث پالترو یکی از دو نامزد نهایی برای بازی در این فیلم بوده که البته همان‌طور که حتما می‌دانید در نهایت نقش به کیت وینسلت رسید و این بازیگر بریتانیایی در کنار دی‌کاپریو حسابی در این فیلم درخشید و دیده شد.

حسرت‌های ابدی و بزرگ چند بازیگر مشهور

پالترو در گفتگو با هاوارد اسِترن درباره عدم حضورش در تایتانیک می‌گوید:” همیشه وقتی به گذشته و انتخاب‌هایم نگاه می‌کنم با خودم می‌گویم چرا به این یکی پاسخ منفی دادی؟ و چرا به آن یکی پاسخ مثبت دادی؟ اما وقتی به تصویر بزرگتر نگاه می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که حسرت خوردن برای از دست دادن یک نقش، کار بیهوده‌ای است و حتما در این اتفاقات برای من درسی وجود دارد. ”

شما چه فکر می‌کنید؟

پس از مطالعه مقاله شما مخاطبان برترین‌ها درباره بازیگرانی که ممکن بود در این فیلم‌ها نقش‌آفرینی کنند، چه فکر می‌کنید؟ برای مثال می‌توانید تایتانیک را بدون دی‌کاپریو و وینسلت تصور کنید؟ به نظرتان در کدام حالت اگر انتخاب اول نقش را می‌پذیرفت، امروز با فیلم بهتری مواجه بودیم؟ حتما نظراتتان را با ما و بقیه مخاطبان در میان بگذارید.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند