آواتار

مهم‌ترین فیلم‌هایی که خواهیم دید

به گزارش ردکارپت فیلم: جدیدترین ساخته‌ «مارتین اسکورسیزی» در کنار قسمت جدید «آواتار» و چندین دنباله‌ سینمایی اکشن و ابرقهرمانی، فهرست مهم‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ را تشکیل می‌دهند.

 سینما در حالی به روزهای بهتر و بازگشت به شرایط عادی امیدوارتر می‌شود که سال آینده میلادی نیز مجموعه‌ای از فیلم‌های پرطرفدار میهمان سالن‌های سینمایی در سراسر جهان خواهند بود.

یکی از مهم‌ترین فیلم‌هایی که سال آینده اکران خواهد شد «قاتلان ماه کامل» جدیدترین ساخته «مارتین اسکورسیزی» است. این فیلم بر اساس کتاب پرفروش و غیرداستانی نوشته «دیوید گرن» ساخته شده و داستان آن درباره مجموعه قتل‌هایی است که در دهه ۱۹۲۰ میلادی در اوکلاهاما روی می‌دهد؛ زمانی که سرخپوستان منطقه اوسیج در زیرزمین‌های خود نفت کشف کردند و سپس تک به تک کشته شدند و با افزایش آمار قتل‌ها سازمان تازه‌تاسیس اف‌بی‌آی پرونده را در دست گرفت و یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های سازمان‌یافته تاریخ آمریکا افشا شد.

در این فیلم «لئوناردو دی کاپریو» در نقش «ارنست برکهات» بازی می‌کند که خواهرزاده یک دامدار قدرتمند به نام «ویلیام هیل» با نقش‌آفرینی «رابرت دنیرو» است. «لیلی گلداستون» نیز در فیلم در نقش همسر «دی کاپریو» بازی می‌کند.

برای فیلم «اسکورسیزی» که با هزینه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده هنوز تاریخ اکران دقیقی اعلام نشده است.

مهم‌ترین فیلم‌هایی که خواهیم دید
«قاتلان ماه کامل»

«جیمز کامرون» پس از ساخت فیلم بسیار موفق «آواتار» در سال ۲۰۰۹ که با فروشی بالغ بر ۲.۸ میلیارد دلار، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان شد، چند سالی است با بودجه هنگفت یک میلیارد دلاری به صورت همزمان سرگرم ساخت چند دنباله سینمایی برای این فیلم است. «آواتار ۲» از مهم‌ترین فیلم‌هایی است که در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی اکران خواهد شد و می‌تواند بار دیگر تحولی در گیشه سینما در دوران کرونا و پساکرونا ایجاد کند. ساخت قسمت دوم «آواتار» در ابتدا در منهتن آغاز شد و سپس در نیوزیلند ادامه یافت و مدتی به دلیل شرایط قرنطینه عمومی در این کشور متوقف شده بود. فیلمبرداری «آواتار ۲» در نهایت پس از حدود سه سال فیلمبرداری در اواخر سپتامبر ۲۰۲۰ پایان یافت.

مهم‌ترین فیلم‌هایی که خواهیم دید
اواتار ۲

فیلم «بتمن» که قرار بود اکرانش را در  تاریخ اول اکتبر ۲۰۲۱ آغاز کند، به دلیل ادامه شرایط نابسامان سینماهای جهان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا از ۴ مارس ۲۰۲۲ اکران می‌شود. فیلمبرداری این فیلم چند ماه هم به دلیل ابتلای «رابرت پتینسون» به ویروس کرونا در بریتانیا متوقف شده بود.  این فیلم به کارگردانی «مت ریوز» و حضور «رابرت پتینسون» در نقش «بروس وین» (بتمن) ساخته شده و پس از «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» که در سال ۲۰۱۲ اکران شد، اولین فیلم مستقل بتمن است. در این فیلم «زوئی کراویتز»، «پل دینو»، «جفری رایت»، «کالین فارل»، «اندی سرکیس» و «جان تورتورو» نیز نقش‌آفرینی کرده‌اند.

مهم‌ترین فیلم‌هایی که خواهیم دید
بتمن

 «ماموریت غیرممکن ۷» از دسته فیلم‌هایی است که در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۱ اکران شود اما طبق اعلام کمپانی سازنده از ۲۷ می ۲۰۲۲ اکران خواهد شد. «تام کروز» در این فیلم بار دیگر در نقش «اتان هانت» در تلاش برای نجات جهان است. در این فیلم علاوه بر «‌کروز»‌، «ربکا فرگوسن»، «نیکلاس هولت»، «هایلی اتول»‌،‌ «شیا ویگهام»‌، «‌پام کلمنتیئف» و «هنری چرنی» نیز به ایفای نقش می‌پردازند و «کریستوفر مک کوایر» که کارگردانی دو سری پیشین «ماموریت غیرممکن»‌ یعنی «فال اوت»‌ و «ملت یاغی» را بر عهده داشت در هفتمین سری از فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» نیز به عنوان نویسنده و کارگردان حضور خواهد داشت.

مهم‌ترین فیلم‌هایی که خواهیم دید
ماموریت غیرممکن ۷

«تام کروز» در فاصله ساخت قسمتی جدید از سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن»، یکی دیگر از نقش‌های خود را در دنباله فیلم «تاپ گان» احیا کرده است. در فیلم «تاپ گان: ماوریک» به کارگردانی «جوزف کوشینسکی»، «مایلز تلر»، «وال کیلمر»، «جنیفر کانلی» و «اد هریس» نیز نقش‌آفرینی کرده‌اند. داستان فیلم درباره «پیت میشل» (تام کروز) است که پس از بیش از ۳۰ سال فعالیت به عنوان خلبان برتر نیروی دریایی، در معرض یک آزمایش جدید قرار می‌گیرد. قسمت اصلی فیلم «تاپ گان» به کارگردانی «تونی اسکات» در سال ۱۹۸۶ به سینما آمد و با فروش جهانی ۳۵۰ میلیون دلار، به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد. تاریخ اکران این فیلم از دوم جولای ۲۰۲۱ به ۲۷ می ۲۰۲۱ تغییر یافته است.

مهم‌ترین فیلم‌هایی که خواهیم دید
تاپ گان: ماوریک

فیلم زندگی‌نامه «الویس» درباره سلطان موسیقی راک اند رول سرانجام پس از اکران نشدن در سال ۲۰۲۱ در سال جدید میلادی راهی سینماها خواهد شد. در فیلم زندگی‌نامه «الویس پریسلی» که «باز لورمن» آن را کارگردانی کرده، «تام هنکس» و «آستین باتلر» در نقش این چهره نامدار موسیقی بازی کرده‌اند که روایتی است از به شهرت رسیدن «الویس پریسلی». هنوز نام دقیق این اثر سینمایی اعلام نشده است. این فیلم برای اکران در سوم ژوئن ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

مهم‌ترین فیلم‌هایی که خواهیم دید
الویس

انیمیشن کامپیوتری «لایتیر» در ژانر اکشن ماجراجویی علمی-تخیلی و محصول مشترک استودیوهای پویانمایی پیکسار و والت دیزنی پیکچرز است. این فیلم دنباله‌ای مستقل از سری انیمیشن‌های
«داستان اسباب‌بازی» است و داستان پیدایش محیط‌بان فضایی انسانی به‌نام باز «لایتیر» را روایت می‌کند. «آنگوس مک‌لین» این انیمیشن را کارگردانی کرده و «کریس ایوانز» صداپیشگی شخصیت اصلی را بر عهده دارد. این انیمیشن قرار است از ۱۷ ژوئن ۲۰۲۲ اکران شود.

مهم‌ترین فیلم‌هایی که خواهیم دید
لایتیر 

«دنیای ژوراسیک: قلمرو» ششمین فیلم در مجموعه فیلم ۲۷ ساله «پارک ژوراسیک» است که «کالین ترورو» کارگردانی آن را برعهده دارد و «کریس پرت» در کنار «برایان دالاس هاوارد»، «سم نیل»، «لارا درن»، «جف گلدبلوم» و «جاستیس اسمیت» در این فیلم بازی کرده‌اند.  مراحل فیلم‌برداری این فیلم به دلیل انتشار ویروس کرونا برای مدتی به تعویق افتاد و حالا برای اکران در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۲۲ توسط یونیورسال پیکچرز آماده شده‌است.

مهم‌ترین فیلم‌هایی که خواهیم دید
«دنیای ژوراسیک: قلمرو

فیلم کمدی ماجراجویانه «شهر گمشده» با نقش‌آفرینی «ساندرا بولاک»، «چنینگ تیتوم» و «دنیل ردکلیف» نیز از ۲۵ مارس سال جدید میلادی از آمریکا اکران خود را کلید خواهد زد. داستان فیلم درباره یک نویسنده رمان است که وارد یک ماجرای آدم‌ربایی می‌شود و طی اتفاقاتی در جنگل گیر می‌افتد.

مهم‌ترین فیلم‌هایی که خواهیم دید
شهر گمشده

فیلم سینمایی «مرگ بر روی نیل» را «کنت برانا» بر اساس رمانی با همین نام از «آگاتا کریستی» ساخته و «ریدلی اسکات» یکی از تهیه‌کنندگان این پروژه سینمایی است. این فیلم در واقع دنباله فیلم «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» است و «کنت برانا»، «گال گادوت»، «لتیشیا رایت»، «آرمی هامر»، «آنت بنینگ» و «راسل برند» از جمله ستاره‌های این فیلم هستند. داستان فیلم درباره سفر «هرکول پوآرو» برای تعطیلات به مصر است که در طول این سفر یک قتل در کشتی رخ می‌دهد و او باید قبل از رسیدن به مقصد پرونده قتل را حل کند. فیلم «مرگ بر روی نیل» برای اکران در تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ (۲ آبان ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است.

مهم‌ترین فیلم‌هایی که خواهیم دید
مرگ بر روی نیل

پنجمین قسمت از سری فیلم‌های ترسناک «جیغ» از اوایل سال میلادی و از ۱۴ ژانویه اکران می‌شود. این فیلم دنباله‌ مستقیم بر فیلم «جیغ ۴» محصول سال ۲۰۱۱ است و اولین فیلم از این مجموعه است که «وس کریون» که در سال ۲۰۱۵ درگذشت، کارگردانی آن را برعهد ندارد. «مت بتینلی-اولپین» و «تایلر ژیلت» به صورت مشترک «جیغ ۵» را کارگردانی کرده‌اند.

مهم‌ترین فیلم‌هایی که خواهیم دید
جیغ

فیلم ابرقهرمانی «ثور: عشق و تندر» بر اساس شخصیت ثور و توسط استودیو مارول ساخته شده و از ۸ ژوئن توسط کمپانی دیزنی اکران و توزیع خواهد شد. این فیلم که «تایکا وایتیتی» کارگردانی و نویسندگی آن را بر عهده دارد، دنباله‌ای بر فیلم‌های «ثور» (۲۰۱۱)، «ثور: دنیای تاریک» (۲۰۱۳) و «ثور: رگنراک» (۲۰۱۷) است که بازیگران سرشناسی چون «کریس همسورث»، «کریستین بیل»، «راسل کرو»، «ناتالی پورتمن»، «کریس پرت»، «تسا تامپسون» و «وین دیزل» در آن حضور دارند.

مهم‌ترین فیلم‌هایی که خواهیم دید
ثور: عشق و تندر

پس از فیلم موفق و ابرقهرمانی «پلنگ سیاه» که با حضور بازیگر درگذشته «چادویک بوزمی» همراه بود، «رایان کوگلر» دنباله این فیلم را با عنوان «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» بر اساس این شخصیت کتاب‌های مصور مارول ساخته و این بار دو ابرقهرمان زن نقش‌های اصلی را بر عهده دارند «لوپیتا نیونگو»، «دانای گوریرا» و «مارتین فریمن» از بازیگران این فیم هستند که از ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ رونمایی می‌شود.

مهم‌ترین فیلم‌هایی که خواهیم دید
پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند