اکران

خسارتِ ۱۰۰ میلیون دلاری که «ماتریکس» روی دست سازندگانش گذاشت

به گزارش ردکارپت فیلم: ایسنا نوشت: قسمت جدید فیلم سینمایی «ماتریکس » در هفته نخست اکران در سینماهای چین به فروش کمتر از انتظار ۱۵ میلیون دلاری دست یافت.

جدیدترین و چهارمین قسمت از سری فیلم‌های «ماتریکس» با عنوان کامل «ماتریکس: رستاخیر» به کارگردانی لنا واچوفسکی، در نخستین هفته در چین، بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان، تنها به فروش ۱۵ میلیون دلاری دست یافت و انتشار نسخه‌های قاچاق از دلایل اصلی عدم موفقیت این فیلم در گیشه چین در کنار استقبال نه چندان خوب مخاطبان اعلام شده است.

سینمای چین در سال ۲۰۲۱ با فروش ۷.۳ میلیارد دلاری، عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان را برای دومین سال پیاپی از آمریکا ربود.

از زمان آغاز اکران «ماتریکس: رستاخیز» در سینماهای آمریکا و عرضه همزمان در سامانه نمایش آنلاین HBO max در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱، نسخه غیرقانونی این فیلم به طور گسترده‌ای در سایت‌های اینترنتی در چین در دسترس بوده است تا این فیلم، بدترین فروش آغازین را در سری فیلم‌های «ماتریکس» در چین رقم بزند، گرچه ظاهرا اغلب چینی‌ها چندان از قسمت جدید این فیلم نیز راضی نبودند.

«ماتریکس ۴: رستاخیزها» به کارگردانی لنا واچوفسکی و با حضور کیانو ریوز در نقش اصلی با هزینه تولید ۱۹۰ میلیون دلاری ساخته شده و صرف نظر از هزینه‌هایی که صرف تبلیغات این فیلم شده است، تاکنون تنها ۱۴۰ میلیون دلار در سطح جهان فروخته که ۱۰۴ میلیون دلار آن از محل گیشه بین‌الملل به دست آمده و هنوز ۵۰ میلیون دلار تا جبران هزینه ساخت فاصله دارد و پیش‌بینی می‌شود حداقل کمپانی برادران وارنر را با زیان ۱۰۰ میلیون دلاری همراه کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند