فیلم سینمایی

«موقعیت مهدی»؛ روایت متفاوت یک جنگ

به گزارش ردکارپت فیلم: مدیرجلوه‌های ویژه میدانی فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر معتقد است این فیلم یک اثر کاملا شاعرانه است.

ایمان کرمیان مدیر جلوه‌های ویژه فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» اولین ساخته سینمایی هادی حجازی‌فر که در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: داستان این فیلم بیشتر درباره زندگی و شخصیت شهید مهدی باکری است و فکر می‌کنم که نسخه سینمایی این پروژه بیشتر روی همین جنبه مانور داده است. نسخه سینمایی «موقعیت مهدی» با جنگ شروع می‌شود و به پایان می‌رسد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نسخه نهایی این فیلم سینمایی را دیده‌ام، می‌توانم بگویم یکی از فیلم‌های سینمایی بسیار خوب در این دوره از جشنواره فیلم فجر است و می‌توان آن را یک اثر تأثیرگذار دانست که مخاطب را با خود همراه می‌کند.

این مدیر جلوه‌های ویژه میدانی با اشاره به اینکه در بخشی از سکانس‌های این فیلم اشک ریخته است، توضیح داد: اینکه فیلم تا چه اندازه توانسته شهید باکری را به تصویر کشد، باید توسط کارگردان توضیح داده شود، اما از نظر من «موقعیت مهدی» یک فیلم بسیار شاعرانه است. حتی صحنه‌های جنگ این فیلم بسیار شاعرانه است.

وی ادامه داد: آنچه که در «موقعیت مهدی» به عنوان سکانس‌های جنگی به تصویر کشیده شده است، یک جنگ کاملاً متفاوت است که نمی‌توان آن را با سکانس‌های جنگ دیگر فیلم‌هایی چون «ایستاده در غبار» و «تنگه ابوغریب» مقایسه کرد، چرا که مخاطب شاهد یک فیلم متفاوت با تصویرهای جذاب است.

کرمیان با اشاره به بخش جلوه‌های ویژه میدانی این پروژه گفت: برای به تصویر کشیدن سکانس‌های مورد نظر، تقریباً همه کار کرده‌ام، از انفجار، چاشنی، باران، برف و طوفان گرفته تا دودهای لازم برای صحنه، به همین دلیل هر چیز که در جلوه‌های ویژه میدانی استفاده می‌شود، در این فیلم کار شده است.

وی بیان کرد: همه تلاش خود را کردم تا هر چیز که باعث جذابیت صحنه‌های مورد نظر می‌شد استفاده کنم، البته این را هم باید بگویم که جلوه‌های ویژه این فیلم بسیار متفاوت است، به عنوان مثال شاید تنها شاهد ۲ یا ۳ پلان انفجارهای نزدیک هستیم، بلکه در فیلم بیشتر شاهد تأثیرات جنگ هستیم.

مدیر جلوه‌های ویژه میدانی «تک تیرانداز» با اشاره به اینکه بخش‌های جنگی «موقعیت مهدی» در منطقه چشمه شور جاده قم، آبادان و اهواز فیلمبرداری شده است، توضیح داد: خوشبختانه برای تأمین تجهیزات مورد نیاز با مشکل مواجه نبودیم، البته با توجه به اینکه پروداکشن این فیلم بزرگ بود با مشکلاتی نیز مواجه بودیم که البته به راحتی این موارد برطرف شد. تاکید می‌کنم که اگر برای چنین فیلم‌هایی حمایت و تجهیزات وجود نداشته باشد، هیچ وقت ساخته نمی‌شوند.

وی بیان کرد: یکی از نکات جالبی که در این فیلم وجود داشت این است که اکثر عوامل فیلم بسیار جوان بوده و جنگ و آدم‌های آن دوران را ندیده‌اند، اما به خوبی توانستند سکانس‌های مختلف این فیلم را درک کنند، در واقع رنج سنی عوامل این فیلم بین ۲۰ تا ۳۰ سال بوده اما با تمام این شرایط به خوبی توانستند چنین پروژه‌ای را کار کنند.

کرمیان در پایان گفت: در این دوره با ۲ فیلم «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر و «ماهان» به کارگردانی حمید شاه حاتمی در جشنواره فیلم فجر حضور دارم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند