اصغر فرهادی

«قهرمان» نادیده گرفته شد

به گزارش ردکارپت فیلم: نشریه ایندی وایر در فهرست شگفتی‌ها و نادیده گرفته شده های اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۲۲ به ساخته جدید اصغر فرهادی اشاره کرد.

فهرست نامزدهای نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز گذشته (سه‌شنبه ۱۹ بهمن) اعلام شد و فیلم «قهرمان» نماینده رسمی سینمای ایران برخلاف پیش بینی اغلب تحلیلگران جوایز سینمایی نتوانست به جمع نامزدهای شاخه بهترین فیلم بین‌المللی راه یابد.

نشریه ایندی وایر با اشاره به نادیده گرفتن شدن «قهرمان» در این جوایز نوشته که ساخته فرهادی باوجود حمایت کمپانی آمازون و همچنین سابقه فرهادی در کسب دو جایزه اسکار نتوانست هیچ نامزدی کسب کند و از جمله فیلم‌های نادیده گرفته شده آکادمی در اسکار ۲۰۲۲ است.

از سوی دیگر فیلم «ماشین منو بران» ساخته «ریوسوکی هاماگوچی» که در جشنواره کن (جایی که قهرمان جایزه بزرگ هیات داوران را کسب کرد) جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کرده بود اما نماینده ژاپن به تدریج جایگاه خود را در فصل جوایز سینمایی تقویت کرد و توانست و در عین شگفتی علاوه بر شاخه بهترین فیلم بین‌المللی در شاخه بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه اقتباسی هم نامزد شد تا اتفاقی تاریخی برای سینمای ژاپن در نامزدی اسکار ثبت شود.

نشریه «ونیتی فر» نیز با ابراز شگفتی از عدم راهیابی فیلم «قهرمان» به جمع نامزدهای نهایی شاخه اسکار و همچنین حذف زودهنگام فیلم «تیتان» برنده نخل طلا و نماینده فرانسه، کسب چهار نامزدی برای فیلمی چون «ماشین منو بران» را بی سابقه توصیف کرده چرا که در گذشته فیلم‌هایی غیرانگلیسی زبان چون «انگل» ساخته «بونگ جون هو» و «عشق» از «میشل هانکه» در حالی در شاخه بهترین فیلم نیز نامزد کسب اسکار شده بودند که کارگردانان آنها در مقایسه با «ریوسوکی هاماگوچی» چهره‌ای شناخته و ثتبیت شده در سینمای جهان داشتند.

حال باید منتظر ماند و دید نماینده ژاپن می‌تواند موفقیت تاریخی فیلم «انگل» در سال ۲۰۲۲ را تکرار کند یا ماجراجویی این فیلم در فصل جوایز سینمایی تنها با کسب اسکار بهترین فیلم بین‌المللی (شانس اصلی دریافت جایزه) به پایان می‌رسد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند