فیلم کوتاه

رضا ایرانمنش حالش خوب است ؟

به گزارش ردکارپت فیلم: رضا ایرانمنش اخیرا مشغول ساخت یک فیلم کوتاه بود که هنگام فیلمبرداری پایش شکست و خانه‌نشین شد. او اگرچه با همین شرایط فیلمش را تمام کرده ولی از برخی مسائل و بی‌توجهی‌ها گله دارد.

این بازیگر و جانباز شیمیایی جنگ ایران و عراق مدت‌هاست که تصویرش در قاب تلویزیون یا پرده سینما دیده نشده که بخشی از آن در چند سال گذشته به مشکلات جسمی برمی‌گشت. البته ایرانمنش در سال ۱۴۰۰ بیکار نبوده و در چند فیلم و سریال بازی کرده که هنوز آماده اکران یا پخش نشده‌اند.

او در این باره در گفت‌وگویی بیان می‌کند: سال گذشته در شش، هفت فیلم و سریال بازی کردم که در موضوع‌ها و ژانرهای مختلفی هم بودند ولی آماده نشده‌اند. امسال هم چند پیشنهاد داشتم که برای کار نپسندیدم و یکی، دو متن دیگر را هم مشغول خواندن هستم تا ببینیم چه می‌شود، البته فیلم کوتاهی را هم ساخته‌ام ولی حدود ۲۰ روز قبل سر صحنه زمین خوردم و سه نقطه از پایم شکست که با آتل‌ بسته شده و فعلا در منزل هستم.

ایرانمنش درباره شرایط این روزهای کار در سینما هم می‌گوید: وضعیت نسبت به دوران شیوع کرونا بهتر شده ولی شرایط اقتصادی خیلی سخت است و برهمه چیز تاثیر می‌گذارد؛ یعنی تهیه‌کننده‌ها برای پروژه‌های خود براورد اولیه‌ای دارند و طبق آن کار را پیش می‌برند ولی شب که می‌خوابند و صبح بیدار می‌شوند متوجه می‌شوند که بالا رفتن قیمت چهار جنس، همه چیز افزایش قیمت داشته است و به این ترتیب حتی برای وسایل و تجهیزاتی که اجاره می‌شد نیز بهای بیشتری باید داده شود.

او در پاسخ به اینکه در این شرایط اقتصادی آیا حمایت‌های لازم از سوی مراجع مرتبط با جانبازان مثل بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده، اظهار می‌کند: من با وجود اینکه کارت جانبازی دارم از چیزی بهره‌مند نیستم. کاری انجام نمی‌دهند و همه چیز فقط شعار است. به قول معروف می‌گویند “توش خودمون رو کشته و بیرونش مردم رو”. مردم فکر می‌کنند به خانواده شهدا و جانبازها چه رسیدگی‌هایی می‌شود، غافل از اینکه مثلا من برای اینکه داروهایم را بتوانم تهیه ‌کنم، آنقدر با مانع و سنگ‌اندازی مواجه می‌شوم و آنقدر پروسه سخت پیش پای ما می‌گذارند که آدم عطایش را به لقایش می‌بخشد، چون باید پزشکانی مشخصی کمیسیون تشکیل دهند و بررسی کنند، بعد فقط به چند شعبه محدود و خاص برویم آن هم در زمان‌های خاص تا در نهایت موردی را تایید کنند در حالی که داروهایی که من – جانباز شیمیایی – مصرف می‌کنم اکثرا ثابت است و باید خودشان دو دستی بیاورند و تقدیم کنند ولی… من چندین سال است که خودم داروها را آزاد تهیه می‌کنم چون واقعا خسته شده‌ام.

ایرانمنش که در دهه ۷۰ برای بازی در فیلم «سجاده آتش» نامزد دریافت سیمرغ بهترین بلورین بهترین بازیگر نقش اول شده بود، سابقه بازی در فیلم‌هایی همچون «آخرین شناسایی»، «دکل»، «کمین»، «ترور» و سریال‌های «وفا»، «مردان آنجلس» و «ستایش» را در کارنامه کاری خود دارد. او در سال‌های اخیر قصد داشت سریالی را با نام «سپهسالار» برای شبکه نمایش خانگی کارگردانی کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند