خواننده

متولدین ۲ اوت سینما ، تئاتر و موسیقی؛ چارلی ایکس‌سی‌ایکس

به گزارش ردکارپت فیلم: شارلوت اِما ایچیسِن (به انگلیسی: Charlotte Emma Aitchison) (زادهٔ ۲ اوت ۱۹۹۲) که بیشتر با نام هنری چارلی ایکس‌سی‌ایکس (به انگلیسی: Charli XCX) شناخته می‌شود، خواننده ، ترانه‌سرا ، کارگردان نماهنگ و تهیه‌کننده موسیقی اهل انگلستان است.

او در کمبریج به دنیا آمد و در اسکس بزرگ شد، او کار خود را با ارسال کردن آهنگ‌ها در مای‌اسپیس در سال ۲۰۰۸ شروع کرد، که منجر به کشف شدن او توسط یک پروموتر که او را به اجرا کردن در ریو انبارها و جشن‌ها دعوت کرده بود شد. در ۲۰۱۰ او یک قرارداد ضبط کردن را با آسیلوم رکوردز امضا کرد، سپس مجموعه‌ای از تک‌آهنگ‌ها و میکس‌تیپ‌ها را به‌طور کلی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ منتشر کرد.در سال ۲۰۱۲، چارلی ایکس‌سی‌ایکس با همکاری با آیکان پاپ با ترانه «عاشقشم» پیشرفت کرد، که به موفقیت بین‌المللی تبدیل شد، همچنین این ترانه در هردو آمریکای شمالی و اروپا به رتبه بالای ۱۰ رسید. اولین آلبوم استودیویی او، عاشقانهٔ حقیقی (۲۰۱۳) همان سال با تحسین منتقدان منتشر شد اما نتوانست انتظارات تجاری را برآورده کند. در سال ۲۰۱۴، وی نقش مهمی در «خواستنی» توسط رپر ایگی آزیلیا ایفا کرد، که تمامی سال را به عنوان یکی از پرفروش‌ترین تک‌آهنگ‌های در سرار جهان به پایان رساند و نامزد دو جایزه گرمی شد. همان سال، چارلی ایکس‌سی‌ایکس «بوم کلپ» را منتشر کرد، که اولین تک‌آهنگ برتر رتبه بالای ۱۰ وی در جدول بیلبورد هات ۱۰۰ شد. دومین آلبوم استودیویی وی، مکنده که تحت تأثیر پانک قرار گرفته‌است، در اواخر همان سال منتشر شد، و باعث تولید تک‌آهنگای موفق «قوانین را شکستن» و «انجام آن» شد.

در سال ۲۰۱۵، چارلی ایکس‌سی‌ایکس شروع به کار در کنار تهیه‌کنندگان مرتبط با پی‌سی موزیک انگلیس کرد، و یک صدا و تصویر کاملاً جدیدی از خود نشان داد، این در حالی بود که بر روی سومین آلبوم خود کار می‌کرد، با همراهی آن‌ها وی آلبوم چندآهنگه ووم ووم (۲۰۱۶) و میکس‌تیپ‌های فرشتهٔ شماره ۱، و پاپ ۲ (هردو در سال ۲۰۱۷) را منتشر کرد، و همچنین مجموعه‌ای از تک‌آهنگایی دارای مجوز بی‌پی‌آی منتشر کرد، از جمله «بعد افترپارتی»، پسرها، ۱۹۹۹، سومین و چهارمین آلبوم‌های استودیویی وی، چارلی (۲۰۱۹) و الان چه حسی دارم (۲۰۲۰) نیز با تحسین‌های گسترده روبرو شدند؛ دومی در مدت شش هفته در طول قرنطینه کووید-۱۹ ساخته شد. در سال ۲۰۲۱، چارلی ایکس‌سی‌ایکس در ترانه ده تک‌آهنگ برتر انگلیس، «بیرون بیرون» با جکس جونز و جول کوری همکاری کرد. پنجمین آلبوم وی، تصادف (۲۰۲۲) اولین آلبوم وی می‌باشد که به رتبه یک در انگلیس، ایرلند و استرالیا دست یافته است، همچنین اولین آلبوم وی می‌باشد که به ده آلبوم برتر آمریکا دست یافته است.

علاوه بر کارهای انفرادی وی، چارلی آهنگ‌های دیگری را هم برای هنرمندان دیگری نوشته‌است، که آن‌ها شامل، «التماس برای آن» (۲۰۱۴) از ایگی آزیلیا، «همون عشق قدیمی» (۲۰۱۵) از سلنا گومز، «امشب» (۲۰۱۷) از بلوندی، و همکاری شان مندز و کامیلا کبیو، «سینوریتا» (۲۰۱۹).

چارلی ایکس‌سی‌ایکس
نام در زمان تولد شارلوت اِما ایچیسِن
زادهٔ ۲ اوت ۱۹۹۲ ‏(۲۹ سال)
استیونج، انگلستان
پیشه
  • خواننده
  • ترانه‌سرا
سال‌های فعالیت ۲۰۰۷–اکنون
جایزه(ها) لیست کامل
وبگاه
howimfeelingnow.co.uk
پیشه موسیقی
ژانر
  • الکتروپاپ
  • دنس پاپ
  • هایپرپاپ
  • آوانپاپ
ساز(ها)
  • وکال
  • صفحه کلیدها
ناشر(ان)
  • ووم ووم
  • وارنر
  • آسیلوم
  • آتلانتیک
  • آی‌ام‌ساوند
همکاری‌های مرتبط
  • ای.جی. کوک
  • بروک کندی
  • کاپ‌کیک
  • کیم پتراس
  • مو
  • نستی چری
  • پابلو ویتار
  • ریتا اورا
  • سوفی
  • تروی سیوان

اوایل زندگی

شارلوت اِما ایچیسِن در ۲ اوت ۱۹۹۲ در کمبریج به دنیا آمد. پدر وی اسکاتلندی و یک کارآفرین، سابقاً یک عامل استعدادیابی است و مادرش، شامیرا سابقاً یک پرستار بوده‌است و اکنون نیز یک مهمان دار هواپیما که در اوگاندا و یک خانواده گجراتی هندی متولد و بزرگ شده‌است. چارلی در استارت هیل، اسکس بزرگ شد و به دانشگاه بیشاپس استورتفورد در نزدیکی بیشاپس استورتفورد رفت. در حالی که والدینش اهل موزیک نبودند، وی از کودکی علاقه زیادی به موسیقی نشون می‌داد، و به هنرمندان پاپ همچون اسپایس گرلز و بریتنی اسپیرز علاقه‌مند بود. وی نوشتن آهنگ‌ها را از سن ۱۴ آغاز کرد، و یک آهنگ به اسم «مغازه ماهی و چیپس» نوشت.

در ۱۴ سالگی، او والدین خود را متقاعد کرد که تا به وی یک وام بدهند تا اولین آلبومش را به اسم «۱۴» ضبط کند. و در اوایل سال ۲۰۰۸، شروع به ارسال کردن آهنگ‌های این آلبوم و همچنین دموهای متعدد دیگری در صفحه رسمی‌اش در مای‌اسپیس کرد. این موضوع توجه یک پروموتر که جشن‌های غیرقانونی و بی‌شماری در ریو انبارها برگزار می‌کرد، را به خودش جلب کرد، و وی را برای اجرا در جشن‌هایش دعوت کرد. وی بر روی آگهی‌هایی با نام هنری‌اش چارلی ایکس‌سی‌ایکس ثبت شد، این نامی بود که وقتی او جوان‌تر بود نام نمایشی‌اش بر روی ویندوز مسنجرش بود. با وجود طبیعت قاچاق کنسرت‌ها، والدینش از حرفه وی حمایت می‌کردند و در چندین ریو با او رفتند. در اواخر ۲۰۰۸، زمانی که ۱۴ هیچوقت به‌طور تجاری منتشر نشد، وی دو تک‌آهنگ به اسم‌های «!فرانچسکار!» و دو طرف A «املین/هرزهٔ هنر» تحت ارجی موزیک منتشر کرد. وی از آن زمان تاکنون بارها از موسیقی خود در آن زمان با بیزاری یاد کرده و تا آنجا پیشرفت کرده‌است که آن‌ها را «آهنگ‌های دنس گیمیکی» و «موسیقی شدیداً وحشتناک مای‌اسپیس» نامیده‌است. در سن ۱۸ سالگی، چارلی به لندن نقل مکان کرد تا در رشته هنرهای زیبای اسلید مدرسه هنرهای زیبا یوسی‌ال تحصیل کند اما بعد از دو سال ترک تحصیل کرد.

حرفه

۲۰۱۳–۲۰۰۹: آغاز حرفه و عاشقانهٔ حقیقی

در سال ۲۰۱۰، چارلی ایکس‌سی‌ایکس قراردادی را با آسیلوم رکوردز امضا کرد. وی بعداً خودش را «گمشده» توصیف کرد. در یک مصاحبه با گاردین، چارلی ایکس‌سی‌ایکس گفت: «من هنوز در مدرسه بودم، تازه از این ریو عجیب و غریب بیرون آمده بودم، و واقعاً مطمئن نبودم که از آنچه استفاده‌ای کنم. و وقتی قبول شدم از موسیقی پاپ نفرت داشتم؛ دلم می‌خواست موسیقی رپ بد بسازم. نمیدونستم چه کسی هستم. نمیدونستم چه چیزی را دوست دارم. اگرچه قبول شده بودم، من هنوز در تلاش فهمیدن آن بودم.» وی در نهایت به لس آنجلس پرواز کرد تا با تهیه‌کنندگان ملاقاتی انجام دهد، و فهمید «برای من کار نمی‌کرد» تا زمانی که وی با تهیه‌کننده آمریکایی آریل ریچ‌شید ملاقات کرد. آن‌ها یک جلسه دو ساعته داشتند و ترانه «جلو نیا» را نوشتند. او دربارهٔ این موضوع اظهار داشت که «این زمانیست که چیزها با هم یکی می‌شوند». در اوایل سال ۲۰۱۱، وی با الکس متریک در تک‌آهنگ «پایان جهان» همکاری کرد. وی در سال دوم دوره تحصیل خود در مدرسه هنرهای زیبا اسلید ترک تحصیل کرد تا بر روی حرفه موسیقی‌اش کار کند. و در مه و نوامبر سال ۲۰۱۱، وی تک‌آهنگ‌های «جلو نیا» و «فصل‌های اتمی» را به ترتیب منتشر کرد، و مورد توجه وب‌سایت موزیک پیچفورک قرار گرفت، و وی جایزه «بهترین ترانه جدید» برای هردو کسب کرد؛ اولی در نهایت به لیست «بهترین آهنگ‌های سال ۲۰۱۱» این سایت معرفی شد.

علاوه بر ریچ‌شید، وی کارکردن با تهیه‌کننده سوئدی پاتریک برگر را نیز شروع کرد. او دو بیت برای وی ارسال کرد، و وی به سرعت ترانه‌هایی برای هرکدام از بیت‌ها نوشت، یکی از آن‌ها «عاشقشم» و دیگری «تو همونی» شد. وی اظهار داشت که نمی‌تواند در نهایت خودش هم «عاشقشم» را بخواند و نمی‌کند از آنجا که نمی‌تواند آن را با صدای خودش سازگار نماید، اما در سال ۲۰۱۲، گروه دو نفره سوئدی آیکان پاپ ترانه را دوباره ضبط و به عنوان تک‌آهنگی با صدای وی منتشر کردند. این ترانه به یک موفقیت بین‌المللی تبدیل شد، در وطن چارلی به شماره ۱ تبدیل شد و به شماره ۷ در جدول بیلبورد هات ۱۰۰ در سال ۲۰۱۳ دست یافت. در ژوئن، او «تو همونی» را به عنوان تک‌آهنگی از آلبوم چندآهنگه‌اش به همین نام منتشر کرد، و به دنبال آن میکس‌تیپ دل‌شکستگی‌ها و زلزله‌ها، یک فایل تک‌آهنگ شامل هشت ترانه و یک کاور از ترانه «شامپاین کوست» از بلاد اورنج و ریمیکس آد فیوچر از «تو همونی» منتشر کرد. در سپتامبر، وی ویدئویی برای «خیلی دور» منتشر کرد، و در هالووین، او یک ترانه جدید به نام «هاله ابر» همراه با بروک کندی منتشر کرد، و به دنبال آن دومین میکس‌تیپ خود را به اسم سوپر اولترا در ماه نوامبر به‌طور انحصاری از طریق وب سایتش منتشر کرد، در اوایل سال ۲۰۱۳، وی «تو (هاهاها)» را منتشر کرد و نیز آلبوم استودیویی‌اش را اعلام کرد، و به دنباله همه این‌ها «آنچه دوست دارم» در مارس منتشر شد. عاشقانهٔ حقیقی در آوریل سال ۲۰۱۳ منتشر شد. و در جدول آلبوم‌های بریتانیا به رتبه ۸۵، در بیلبورد تاپ هیت‌سیکرز آمریکا به شماره ۵، و در نهایت در جدول آلبوم‌های هیت‌سیکرز استرالیا به شماره ۱۱ رسید، این آلبوم با تحسین خوبی توسط منتقدان موسیقی روبرو شد، و امتیاز ۷۶/۱۰۰ را در متاکریتیک کسب کرد، که به نظرات منتقدان اصلی رتبه ۱۰۰ از ۱۰۰ را اختصاص می‌دهد و این نشان می‌دهد که «بررسی‌ها به‌طور کلی مطلوب» بوده‌اند. در مه، او یک ترانه با خواننده و ترانه‌سرای ولزی مارینا و دیاموندز به نام «فقط دسرها» منتشر کرد، و به دنباله آن یک ماه بعد یک ویدیو برای «دستمو بگیر» منتشر شد.

۲۰۱۳–۲۰۱۵: دستیابی به موفقیت و مکنده

چارلی ایکس‌سی‌ایکس در اواسط سال ۲۰۱۳ شروع به نوشتن دومین آلبوم خود کرد، او می‌گوید ابتدا قصد داشت برای ضبط آلبوم به هند برود، اما بعداً تصمیم گرفت که می‌خواهد در فرانسه ضبط کند، وی می‌گفت: «دو ماه پیش، من می‌خواستم به هند بروم و آن را ضبط کنم، و حالا می‌خواهم آن را در فرانسه ضبط کنم. بنابرین احساس می‌کنم هیچ چیز روشن نیست – مثلاً، من احساسی دارم که انگار در همه جا در یک لحضه هستم. اما در حال حاضر، دلم می‌خواهد به فرانسه بروم و آن را ضبط کنم، اما دو ماه پیش اینگونه نبود، بنابراین چه کسی می‌داند که چه اتفاقی می‌خواهد بیوفتد؟» در حالی که از صنعت موسیقی ناامید بود، در نهایت به سوئد رفت، خودش را از لیبل ضبطش جدا کرد، و یک آلبوم الهام گرفته شده از سبک پانک در بالای یک ماه تهیه کرد. و همراه با پاتریک برگر بر روی این آلبوم کار کرد، آن‌ها آلبوم را با سرعتی سریع ساختند، و چارلی ایکس‌سی‌ایکس در این باره گفت که «زیاد راجب آلبوم برنامه ریزی نشده، همه چیز واقعاً بی‌اختیار است […] من فکر نمی‌کنم — مانند این می‌ماند که اولین چیزی که در دهانم بیرون می‌آید برای ضبط کردن است.» با این حال، این موضوع در نهایت برای یک اینکه آلبوم باید بیشتر پاپ باشد کنار گذاشته شد. این آلبوم شامل ترانه‌ای به اسم «اون چمنو بچین» بود، که یک سال بعد در جشنواره ایلوساریراک در فنلاند به‌طور زنده معرفی شد.

در اواخر سال ۲۰۱۳، «سوپرلاو» به عنوان تک‌آهنگ اصلی آلبوم منتشر شد، و درجدول تک‌آهنگ‌های بریتانیا به شماره ۶۲ دست یافت، و تبدیل به اولین تک‌آهنگ انفرادی چارلی در این جدول شد. در ژانویه سال ۲۰۱۴، وی یک ترانه به نام «آلرژی به عشق» در صفحه رسمی‌اش در ساوندکلاود منتشر کرد. در حالی که آلبوم را می‌نوشت، وی جلسات بیشتری با خواننده اصلی گروه ویزر، ریورز کوئومو، رستم باتمانقلیچ از گروه ومپایر ویکند، تیم تهیه‌کننده دو نفره استارگیت، جان هیل داشت وی نیز یک جلسه با دکتر لوک داشت که بعدها در این باره گفت «برای من نبود.» وی در یک مصاحبه با مجله دی‌آی‌وای اظهار داشت که آهنگ‌ها برای دختران نوشته شده‌اند و می‌خواهد آن‌ها «احساس قدرت» کنند. زمانی که چارلی داشت خاطرات تور خود را به ریپلی لیزربلست توضیح می‌داد بیان کرد که ژانر این ضبط هنوز پاپ است، اما قدرت دخترانه در آن فریاد می‌زند، و می‌توانید بوو واو واو و گنگ دختران را همزمان در آن احساس کنید. وی همچنین در مصاحبه‌ای با آیدولیتر گفت که این آلبوم الهام گرفته شده از هایوزر، ویزر، رامونز و موسیقی سبک یی-یی دهه ۱۹۶۰. سرانجام «سوپرلاو» از آلبوم حذف شد.

در اوایل سال ۲۰۱۴، وی در تک‌آهنگ «خواستنی» با رپر استرالیایی ایگی آزیلیا همکاری کرد؛ این آهنگ در صدر جدول بیلبورد هات ۱۰۰ آمریکا قرار گرفت، و تبدیل به اولین تک‌آهنگ هردو هنرمند در این جدول شد. چارلی ایکس‌سی‌ایکس مقامش را با ترانه‌نویسی برای سایر هنرمندان در این دوره بالا برد، از جمله تک‌آهنگ سال ۲۰۱۴ ایگی آزیلیا به نام «التماس برای آن»، تک‌آهنگ آغازین رین ویور به اسم «اکتاهیت»، و حتی آهنگ‌هایی برای اسکای فریرا، نئون جنگل، ریانا، و گوئن استفانی. در اواسط سال ۲۰۱۴، چارلی ایکس‌سی‌ایکس ترانه «بوم کلپ» را به عنوان یک ترانه از موسیقی متن فیلم بخت پریشان اجرا کرد. «بوم کلپ» در رتبه هشتم بیلبورد هات ۱۰۰ قرار گرفت و در انگلیس در رتبه ۶ قرار گرفت، و گواهی پلاتین را در استرالیا دریافت کرد. وی در یک مصاحبه با پاپ‌جاستیس در ژوئن، اظهار داشت که وی جلسات خود را پایان رسانده و انتظار می‌رود آلبوم تا پایان ماه ژوئیه به پایان برسد. در اوت، اعلام شده بود مکنده همراه با تک‌آهنگ اصلی آلبوم «قوانین را شکستن» در ماه اکتبر منتشر می‌شود، وی گفت که این ترانه پس از ساخته شدن آلبوم پانک سوئد هنگامی که وی از «آن طرف مرحله پانک بیرون آمد و آلبوم را به چیزی پاپ تر تبدیل کرد» ساخته شده بود. وی اظهار داشت که آلبوم «مشخصاً […] درمورد اهمیت ندادن است.» این آلبوم ماه بعد به دلیل موفقیت‌های چشمگیر «بوم کلپ» عقب افتاد، و به‌طور رسمی در دسامبر سال ۲۰۱۴ در آمریکای شمالی و در فوریه سال ۲۰۱۵ در اروپا منتشر شد. این آلبوم در بیلبورد ۲۰۰ آمریکا در رتبه ۲۸ قرار گرفت و به نمایش درآمد، و به اولین آلبوم چارلی تبدیل شد که به این جدول وارد شده‌است، و در جدول آلبوم‌های بریتانیا نیز به شماره ۱۵ دست یافت. سومین تک‌آهنگ آلبوم «انجام آن» که با همراهی خواننده بریتانیایی ریتا اورا شامل می‌شود، در فوریه منتشر شد و در جدول تک‌آهنگ‌های بریتانیا به رتبه ۸ راه پیدا کرد.

چارلی ایکس‌سی‌ایکس در اوایل سال ۲۰۱۵ در مرحلهٔ اروپایی تور جهانی منشوری کیتی پری به نمایش درآمد، همچنین تور خودش را در انگلستان عنوان کرد، و به همراه خواننده آراندبی تیناشی در تک‌آهنگ «دختره رو ول کن» از رپر تای دولا ساین حضور پیدا کرد. در مه سال ۲۰۱۵، چارلی ایکس‌سی‌ایکس «مشهور» را به عنوان چهارمین تک‌آهنگ مکنده منتشر کرد. یک موزیک ویدئو برای این ترانه در مارس منتشر شد، و به ترتیب توسط تایم و پیچفورک به عنوان پنجمین و نوزدهمین بهترین موزیک ویدئوهای پاپ سال رتبه‌بندی شد. در ژوئیه و اوت سال ۲۰۱۵، چارلی ایکس‌سی‌ایکس همراه با جک آنتونوف عنوان یک تور آمریکایی را برعهده داشت. وی در ۲۱ اوت اعلام کرد که «به دلایل شخصی» مرحله دوم برنامه‌ریزی شده تور انجام نمی‌گیرد.

۲۰۱۵–۲۰۱۸: ووم ووم، فرشتهٔ شماره ۱، و پاپ ۲

در یک مصاحبه در ژوئیه سال ۲۰۱۵، چارلی ایکس‌سی‌ایکس گفت که وی در حال کار کردن بر روی سومین آلبوم خود می‌باشد و آلبوم را اینگونه توصیف کرد «پاپ‌ترین چیز، و الکترونیک‌ترین چیز» ی که وی تا به حال انجام داده بوده‌است. تأیید شده بود تهیه‌کننده اسکاتلندی سوفی، همراه با بلادپاپ و استارگیت در تولید آلبوم نقش دارند. در اکتبر سال ۲۰۱۵، وی برای اولین بار ترانه خود به اسم «ووم ووم» را در برنامه رادیویی بیتس ۱ پخش کرد و سپس ادعا کرد که این اولین ترانه از سومین آلبوم استودیویی‌اش می‌باشد که منتشر می‌شود. در ۲۳ فوریه سال ۲۰۱۶، اعلام شده بود وی یک لیبل ضبط موسیقی پاپ جدید به اسم «ووم ووم رکوردینگز» راه اندازی کره است، و اینکه وی یک ئی‌پی با عنوان ووم ووم در ۲۶ فوریه سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد کرد. آهنگ تیتر آن روز به‌طور رسمی منتشر شد. دومین ترانه منتشر شده از ئی‌پی با نام «جایزه»، اولین پخش خود را در برنامه بیتس ۱ زین لوو در آن شب دریافت کرد. همچنین اعلام شد که وی نیز دو هفته برنامهٔ بیتس ۱ خودش را میزبانی می‌نماید. ووم ووم اصولاً توسط سوفی به عنوان یک تیزر برای سومین آلبوم استودیویی وی تولید شد. ئی‌پی آوانپاپ ووم ووم، یک تغییر در لحن وی نسبت به آلبوم قبلی ایجاد کرد و برای بررسی‌های قطبی منتشر شد. یک موزیک ویدئو برای ترانه ووم ووم از طریق اپل موزیک در ۲۲ آوریل سال ۲۰۱۶ منتشر شد.

در ژوئیه سال ۲۰۱۶، اعلام شد که تهیه‌کننده بریتانیایی ای.جی. کوک، مؤسس لیبل ضبط موسیقی پی‌سی موزیک، به عنوان کارگردان خلاق چارلی قبول شده‌است. در ۲۸ اکتبر، تک‌آهنگ اصلی آلبوم سوم وی، «بعد افترپارتی» منتشر شد. یک موزیک ویدئو برای این ترانه دو روز بعد منتشر شد. این ترانه در جدول تک‌آهنگ‌های بریتانیا به رتبه ۲۹ رسید، همچنین گواهی نقره‌ای توسط بی‌پی‌آی دریافت کرد. در ۸ فوریه سال ۲۰۱۷، وی این ترانه را در جیمی کیمل لایو! همراه با یک آهنگ جدید به اسم «پرش» با همراهی کیاری پامیو پامیو اجرا کرد. وی در همان ماه در مصاحبه‌ای گفت که ساخت آلبوم به پایان رسیده و در سپتامبر منتشر خواهد شد. در ۱۰ مارس سال ۲۰۱۷، چارلی ایکس‌سی‌ایکس میکس‌تیپ «فرشتهٔ شماره ۱» را منتشر کرد، که مجموعه‌ای از حضور هنرمندان زن مهمان را شامل می‌شود، از جمله مو، ری، استارا، اوفی، آبرا، و کاپ‌کیک و همچنین آلبوم تا حد زیادی توسط هنرمندان پی‌سی موزیک از جمله ای.جی. کوک، ایزی‌فان تولید شده‌است و توسط سوفی نیز تولید بیشتری شده‌است.

در ۱۷ مارس سال ۲۰۱۷، مورا ماسا تک‌آهنگش را به اسم «۱ شب» منتشر کرد که با صداهای چارلی ایکس‌سی‌ایکس همراه بود. در ۲۶ ژوئیه سال ۲۰۱۷، چارلی ایکس‌سی‌ایکس «پسرها» را به همراه یک موزیک ویدئو به همراه مجموعه‌ای از بازیگران سلبریتی‌های مرد که شامل جو جوناس و برندن یوری در میان دیگر سلبریتی‌ها می‌شوند، منتشر کرد؛ این ترانه در ۲۷ ژوئیه در رتبه ۲ در لیست تاپ ۲۵ یوتیوب قرار گرفت و تقریباً دو میلیون بازدید در کمتر از ۲۴ ساعت دریافت کرد. در ۶ اوت، چارلی ایکس‌سی‌ایکس در جشنواره موسیقی لالوپالوزا اجرا کرد. در ۲۰ اوت سال ۲۰۱۷ تعداد زیادی از قطعات سومین آلبوم استودیویی چارلی ایکس‌سی‌ایکس فاش شد و بقیه قطعات نیز در سال بعد فاش شدند. افشای آلبوم با تک‌آهنگ اصلی «بعد افترپارتی» منجر به لغو کردن آلبوم شد و چارلی تصمیم گرفت سومین آلبوم استودیویی را بازسازی کند و کاملاً جدید باشد. میکس‌تیپ دنباله‌ای فرشتهٔ شماره ۱، پاپ ۲، در ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۷ همراه با همکاری‌هایی با کارلی ری جپسن، تو لو، آلما، کارولین پولاچک، بروک کندی، کاپ‌کیک، پابلو ویتار، دوریان الکترا، میکی بلانکو، تامی کش، کیم پتراس، جی پارک و مو منتشر شد. در ۱۵ مارس سال ۲۰۱۸، چارلی ایکس‌سی‌ایکس برای تبلیغ میکس‌تیپ خود پاپ ۲ در تئاتر ال ری در لس آنجلس به روی صحنه رفت.

از مه سال ۲۰۱۸، چارلی به عنوان یک دستگرمی در کنار کامیلا کبیو شروع به اجرا در تور استادیومی اعتبار تیلور سوئیفت کرد. از آن زمان، وی چندین تک‌آهنگ منتشر کرد. در مه ۳۱، وی «پنج صبح» را منتشر کرد، که در ابتدا در اولین تاریخ تور سوئیفت به نمایش درآمد. در ۲۹ ژوئن، وی تک‌آهنگ‌های «تمرکز» و «فرشته نیستم» را منتشر کرد. در ۲۷ ژوئیه وی تک‌آهنگ «شبگردی دختران» را منتشر کرد، که قبلاً به صورت زنده اجرا شده بود و در سال ۲۰۱۷ نیز فاش شده بود.

۲۰۱۸–۲۰۲۰: چارلی و الان چه حسی دارم

در ۵ اکتبر سال ۲۰۱۸، چارلی ایکس‌سی‌ایکس تک‌آهنگ «۱۹۹۹» را همراه با هنرمند آفریقای جنوبی–استرالیایی تروی سیوان به عنوان تک‌آهنگ اصلی سومین آلبوم خود به اسم چارلی منتشر کرد. این تک‌آهنگ در جدول تک‌آهنگ‌های بریتانیا به رتبه ۱۳ رسید و تبدیل به دهمین تک‌آهنگ برتر چارلی ایکس‌سی‌ایکس و همچین اولین تک‌آهنگ برتر وی از سال ۲۰۱۵ شد. موزیک ویدئویی برای تک‌آهنگ «۱۹۹۹» در ۱۱ اکتبر با چارلی ایکس‌سی‌ایکس و تروی سیوان همراه با اشاره‌هایی به فرهنگ پاپ در دهه ۱۹۹۰ منتشر شد. چارلی ایکس‌سی‌ایکس در آلبوم «ناکجاآباد همیشگی» مو با آهنگ «اگه تموم شده» حضور یافت.

در ۱۶ مه سال ۲۰۱۹، چارلی ایکس‌سی‌ایکس دومین تک‌آهنگ چارلی «آن را به گردن عشق تو انداختن» را همراه با خواننده و رپر آمریکایی لیزو منتشر کرد.این ترانه در لس آنجلس نوشته شده بود و توسط همکاران بلند قدمت استارگیت همراه با تولیدهای اضافی توسط ای.جی. کوک و ایزی‌فان تولید شده بود. عنصرهای «آن را به گردن عشق تو انداختن» از نسخه منتشر شده قبلی «ترک ۱۰» از آلبوم قبلی وی پاپ ۲ گرفته شده بودند. در ۲۵ مه، چارلی ایکس‌سی‌ایکس در آخر هفته بزرگ رادیو بی‌بی‌سی ۱ اجرا کرد. در ۳۰ مه، وی یک ترانه جدید را با کریستین اند د کوئینز با نام «رفته» در پریماورا ساوند در بارسلون اجرا کرد. در ۳۰ مه، چارلی ایکس‌سی‌ایکس با دیپلو و اروه پیجز در ترانه «تند» همکاری کرد. در ۳ ژوئن، وی آشکار کرد که در حال ضبط ترانه‌ای دیگر با تروی سیوان برای چارلی است، این همکاری دومین همکاری آن‌ها پس از «۱۹۹۹» می‌باشد. بعداً معلوم شد نام ترانه «۲۰۹۹» می‌باشد، و برای اولین بار در گو وست فست در ۶ ژوئن در ویلترن در لس آنجلس به‌طور زنده اجرا شد. در ۷ ژوئن، چارلی ایکس‌ایکس یک همکاری به اسم «درخشش رؤیاها» همراه با جین، جیمین و جونگ‌کوک از گروه پسرانه کره جنوبی بی‌تی‌اس برای موسیقی متن بازی نتماربل آن‌ها، دنیای بی‌تی‌اس، منتشر کرد.

جزئیات چارلی در ۱۳ ژوئن در وب‌سایت آمازون آشکار شدند. در ۱۷ ژوئیه، «رفته» به عنوان سومین تک‌آهنگ از آلبوم منتشر شد. اولین تک‌آهنگ تبلیغاتی، «عبور از تو» با همراهی اسکای فریرا در تاریخ ۱۶ اوت منتشر شد، و به دنبال این ترانه دو تا چهار تک‌آهنگ تبلیغاتی دیگر نیز منتشر شدند: «صمیمی»، به همراه هایم در ۳۰ اوت، «فوریه سال ۲۰۱۷» به همراه کلرو و یائجی در ۶ سپتامبر؛ و «۲۰۰۹» نیز به همراه تروی سیوان در ۱۰ سپتامبر منتشر شد. آلبوم نیز در ۱۳ سپتامبر توسط آسیلوم و آتلانتیک رکوردز منتشر شد.

در ۱۳ ژانویه سال ۲۰۲۰، چارلی ایکس‌سی‌ایکس در ترانه «ما برای بازی به دنیا اومدیم» گروه گالانتیس حضور یافت، که به عنوان آهنگ اصلی برای پارک با موضوع ژاپنی، سوپر نینتندو ورلد، استفاده می‌شود. ماه بعد، وی در تک‌آهنگ ۱۰۰ گکز به اسم «آهنگ زنگ» با کرو کرو بونیتو و ریکو نستی همکاری کرد. با وجود دنیاگیری کووید-۱۹، چارلی ایکس‌سی‌ایکس یک آلبوم جدید به اسم الان چه حسی دارم را در آوریل سال ۲۰۲۰ رونمایی کرد. وی متعاقباً تک‌آهنگ‌های «برای همیشه»، «پنجه‌ها» و «بالاخره فهمیدم» را منتشر کرد. الان چه حسی دارم در ۱۵ مه سال ۲۰۲۰ منتشر شد. آلبوم در مدت شش هفته در طول قرنطینه کووید-۱۹ نوشته و ضبط شده بود. او از پلت‌فرم خود در اینستاگرام برای برقراری ارتباط با طرفدارانش هنگام ساخت آلبوم استفاده کرد، مثلاً انواع متن‌ها را منتشر کرد، کاورهای تک‌آهنگ‌ها، و نمونه‌های صوتی که طرفداران می‌توانستند به آن‌ها رای بدهند، محبوب‌ترین آن‌ها همانی است که وی به صورت رسمی منتشر کرد. با توجه به متاکریتیک، این آلبوم و پاپ ۲ در حال حاضر به عنوان تحسین شده‌ترین پروژه چارلی ایکس‌سی‌ایکس تا به امروز نام می‌گیرد، و حتی کیتی امپایر از گاردین آلبوم را «اثری از زمان خودش» توصیف کرد.

۲۰۲۱–اکنون: تصادف

در اوایل فوریه سال ۲۰۲۱، نو روم موسیقی‌دان تحت لیبل درتی هیت اعلام کرد که در حال کردن بر روی آهنگی با چارلی ایکس‌سی‌ایکس در کنار دوستان لیبلش د ۱۹۷۵ می‌باشد. در ۱۹ فوریه، وی در یک نسخه جدید از ترانه‌ای به اسم «شارژر» توسط هنرمند بریتانیایی-کانادایی، الیو حضور یافت. در یک پست تیک‌تاک در ۱۶ مارس، وی آشکار کرد که در حال کار کردن بر روی آلبوم استودیویی بعدی خود می‌باشد، همچنین گفت که «احساس تحریک می‌کند». وی همچنین در توییتی در ژوئن سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که آلبوم بعدی‌اش آخرین ضبط وی در آتلانتیک رکوردز خواهد بود. در ۲ سپتامبر، «آدم خوبا» به عنوان تک‌آهنگ اصلی از آلبوم آینده وی منتشر شد. دومین تک‌آهنگ از آلبوم، «اشکال جدید» با همراهی کریستین اند د کوئینز و کارولین پولاچک در نوامبر منتشر شد. به همراه این تک‌آهنگ، چارلی ایکس‌سی‌ایکس به طور رسمی پنجمین آلبوم استودیویی خود به اسم تصادف و تاریخ انتشار آلبوم را ۱۸ مارس ۲۰۲۲ اعلام کرد.

قرار بود وی در کنار پولاچک و کریستین اند د کوئینز به عنوان مهمان موزیکال در قسمت ۱۸ سامبر پخش زنده شنبه شب به میزبانی پل راد ظاهر شود؛ با این حال، نمایش به دلیل پرونده‌های سویه امیکرون چندساعت قبل از شروع نمایش تجدید شد و باعث شد وی خارج شود و زمان بندی را تغییر بدهد و برنامه ریزی کند. همین کار را انجام داد، با این حال، اندفعه در موزیک ویدئوی جعلی قبل از ضبط شدن «جوراب‌های کریسمس» شرکت کرد.

در ۲۷ ژانویه سال ۲۰۲۲، چارلی ایکس‌سی‌ایکس تک‌آهنگ «التماس برای تو» را همراه با رینا ساوایاما منتشر کرد. و در ۱ مارس سال ۲۰۲۲ چارلی ایکس‌سی‌ایکس تک‌آهنگ «عزیزم» را منتشر کرد.

تنها چند روز قبل از انتشار تصادف، در ۱۶ مارس سال ۲۰۲۲، چارلی به اینکه قبل‌ها بر روی آلبوم بعدی کار می‌کرده اشاره کرد.

آلبوم در ۱۸ مارس سال ۲۰۲۲ بر روی تمامی پلتفرم‌های استریمینگ منتشر شد. یک هفته بعد در ۲۵ مارس سال ۲۰۲۰، نسخه دلوکس آلبوم با نام تصادف (دلوکس) منتشر شد که شامل ۴ ترانه جدید می‌شد.

استعداد هنری

سبک موسیقی

منتقدان موسیقی، موسیقی چارلی ایکس‌سی‌ایکس را با اصطلاحات مختلف توصیف کرده اند که آنها شامل دنس پاپ، الکتروپاپ، پاپ پانک و آلترناتیو راک می‌شوند. ضبط‌ها و ترانه‌های شروعی وی به عنوان ترکیبی از دارک ویو و ویچ هاوس نیز شناخته می‌شوند. با پیشرفت حرفه او، وی چندین سبک موسیقی دیگر از جمله گوتیک راک و سینث-پاپ را در اولین آلبوم آغازینش به نمایش درآورد، دومین آلبوم وی به عنوان یک آلبوم پاپ پانک توصیف شد که عناصر پانک راک، نیو ویو و پاور پاپ را در خود نهفته است. پروژه‌های اخیر وی به عنوان آوانپاپ مورد بررسی قرار داده شد از ووم ووم به بعد، که این اثر شامل عناصر یورودنس می‌باشد، و در این حال فرشتهٔ شماره ۱ تأثیرات خوبی بر روی ترپ، آراندبی، الکتروپاپ، سینث-پاپ و پاپ تجربی نشان داد. صدای خوانندگی چارلی ایکس‌سی‌ایکس با صدای گوئن استفانی و مارینا و دیاموندز مقایسه شده است. چارلی ایکس‌سی‌ایکس اخیراً به عنوان چهره‌ای در سبک «هایپرپاپ» دهه ۲۰۱۰ توصیف شده است، اگرچه وی این اصلاح را در رسانه‌های اجتماعی رد کرد و اظهار داشت «با ژانرهای موسیقی همذات پنداری نمی‌کند.»

تاثیرات

چارلی ایکس‌سی‌ایکس از بریتنی اسپیرز به عنوان بزرگ‌ترین تاثیر خود از موسیقی یاد میکند و بلک‌اوت را نیز به عنوان تاثیرگذار ترین آلبوم معرفی کرده است.

از جمله افرادی که ایکس‌سی‌ایکس تحت تاثیر موسیقی آن‌ها قرار گرفته است می‌توان به آوریل لوین  بریتنی اسپیرز، شامپو، نو داوت، تتو، دی دوناس، بیکینی کیل، مارتیکا، بلیندا کارلایل، کیور، دی فمینینه کمپلکس، سوزی اند د بنشیز، دانا سامر، مریلین منسون،، برد، اسپایس گرلز، آل سنتز، اوفی بروک کندی، لیل وین، کیت بوش، توئین پیکس، پاریس هیلتون، ژوستیس، کریستال کستلز، کالوین هریس، بیورک، کوئنتین تارانتینو و سوزی سو اشاره کرد. وی از سوزی سو به عنوان «دلاور» خودش یاد می‌کند و ریانا را «دختر پاپ موردعلاقه‌»اش می‌نامد. دی هایوز، ویزر، رامونز و موسیقی یی-یی دهه ۱۹۶۰ تمامی تاثیرات دومین آلبوم وی هستند. وی از کانیه وست به عنوان الهامی برای استفاده غیرعادی خود از اتوتیون نام برد. وی همچنین گفته است «مدونا— [دیوید] بویی بهترین هنرمندانی هستند که مدام تغییر می‌کنند» و اینکه «همکاری رویایی وی با اشخاصی مانند بیورک، کیت بوش یا حتی دیان وارویک خواهد بود». او همچنین گفت که وی از تیلور سوئیفت درمورد اجرا و جذب جمعیت آموخته است.

زندگی شخصی

چارلی حس‌آمیزی صدا-به-رنگ را تجربه کرده‌است. وی اظهار دارد که «من موسیقی را به رنگ می‌بینم. من عاشق آهنگ‌هایی هستم که سیاه، صورتی بنفش یا قرمز هستند— اما از آهنگ‌هایی که سبز، زرد یا قهوه‌ای هستند نفرت دارم.» وی خودش را یک فمینیست می‌خواند و ترانه «بدن خودم» را به عنوان یک اعلامیه فمینیستی نوشت. وی همچنین در واژه اف و من، مستندی در رابطه با برابری جنسیتی در سال ۲۰۱۵ حضور یافت که در بی‌بی‌سی سه به نمایش درآمد.

وی اظهار داشت که به ارثیه هندی بودنش «شدیداً» افتخار می‌کند.

چارلی قبلاً با فیلم‌ساز رایان اندروز در رابطه بوده‌است، که موزیک ویدئوهای فراوانی را در اولین شروع حرفه وی کارگردانی کرده بوده‌است، از جمله «فصل‌های اتمی» (۲۰۱۱)، «تو (هاهاها)» (۲۰۱۳) و «سوپر لاو» (۲۰۱۳). از حدوداً سال ۲۰۱۹، چارلی ایکس‌سی‌ایکس با هاک کونگ مشارکت طولانی مدتی داشته‌است، کسی که وی قبلاً با او در سال ۲۰۱۴ در رابطه بوده‌است، و از سال ۲۰۱۲ دوست بوده‌اند. کونگ نیز قبلاً به عنوان یک A&R کار می‌کرد و همچنین هردو با امی لیختنبرگ دوست هستند چارلی ایکس‌سی‌ایکس وقتش را میان لندن و لس آنجلس تقسیم می‌کند.

در ژوئیه سال ۲۰۲۰، وی یک نامه سرگشاده برای وزیر برابری انگلیس لیز تراس امضا کرد و خواستار ممنوعیت همه نوع تبدیل‌درمانی ال‌جی‌بی‌تی پلاس شد.

آلبوم‌شناسی

  • عاشقانهٔ حقیقی (۲۰۱۳)
  • مکنده (۲۰۱۴)
  • چارلی (۲۰۱۹)
  • الان چه حسی دارم (۲۰۲۰)
  • تصادف (۲۰۲۲)

تورها

فیلم‌شناسی

موزیک ویدئوها

سال آهنگ هنرمند(ان) نقش توضیحات
۲۰۱۶ «من، تو، ما» ری کارگردان
۲۰۱۷ «پسرها» چارلی ایکس‌سی‌ایکس کارگردان، خودش کارگردانی با همراهی سارا مک‌کولگان
«فازها» آلما و فرنچ مونتانا کارگردان
«پول سکسی کثیف» دیوید گتا و افروجک به همراه چارلی ایکس‌سی‌ایکس و فرنچ مونتانا کارگردان، خودش کارگردانی با همراهی سارا مک‌کولگان
۲۰۱۹ «پیروزی» نستی چری کارگردان
«۱۹۹۹» چارلی ایکس‌سی‌ایکس به همراه تروی سیوان کارگردان، خودش کارگردانی با همراهی رایان استاک
۲۰۲۰ ” «ملیبو»” (نسخه خانگی) کیم پتراس خودش
۲۰۲۱ «از پشت یه تاکسی» رستم خودش

فیلم

سال عنوان نقش توضیحات
۲۰۱۵ واژه اف و من خودش فیلم مستند
گم شدن در شمال فیلم کوتاه
تور جهانی زنده ۱۹۸۹ فیلم کنسرت
۲۰۱۶ فیلم پرندگان خشمگین ویلو نقش صدا
۲۰۱۸ تیلور سوئیفت: تور استادیومی اعتبار خودش فیلم کنسرت
۲۰۱۹ عروسک‌های زشت کیتی نقش صدا
۲۰۲۱ تنها با هم خودش همراهی مستند

تلویزیون

سال عنوان نقش توضیحات
۲۰۱۴ پخش زنده شنبه شب خودش مهمان موزیکال
میجر لیزر بانو ونسا روتشیلد قسمت ۱
برنامه آخر وقت با دیوید لترمن خودش مهمان موزیکال
۲۰۱۵ سواری: چارلی ایکس‌سی‌ایکس نقش اصلی
برنامه گراهام نورتون مهمان موزیکال
جیمی کیمل لایو! مهمان موزیکال
۲۰۱۷ سلبریتی جویس قسمت ۱
۲۰۱۸ مسابقه لب‌خوانی رقیب؛ قسمت ۱
برنامه امشب با اجرای جیمی فلن مهمان موزیکال
۲۰۱۹ من با گروه هستم: نستی چری مستندسازی نتفلیکس
۲۰۲۱ مسابقه کشیدن تمام ستاره راپاول داور مهمان فصل ۶، قسمت ۹
۲۰۲۲ جمعه شب زنده خودش مهمان موزیکال

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند