سازمان سینمایی

حل مشکل فیلم‌های توقیفی به سینما کمک می‌کند

به گزارش ردکارپت فیلم: حبیب اسماعیلی معتقد است؛ قضاوت درباره عملکرد سازمان سینمایی زود است اما این سازمان بهتر است تعامل دوستانه‌تر و منعطف‌تری در مقابل فیلم‌های توقیفی درپیش گیرد.

 حبیب اسماعیلی (بازیگر، تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما) درباره عملکرد سازمان سینمایی در یک سال گذشته و با توجه به تغییر مدیریت و رویکردهای جدید آن گفت: در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشیم نزدیک به دو سال در زمان شیوع کرونا سینماها تعطیل بودند و پس از بازگشایی کسی حاضر به نمایش فیلم خود در سال‌های سینما نبود و سینماداران و پخش‌کننده‌های فیلم در این بازه زمانی آسیب‌های زیادی دیدند که خوشبختانه با ورود پلتفرم‌ها و از آن پس شروع اکران‌ها در سینما کمی شرایط سینما بهتر از پیش شد که بازهم باید بگویم ضرری که اهالی سینما و فرهنگ و هنر در این دوره زمانی متحمل شدند، بسیار آسیب‌زا بود.

او ادامه داد: با روی کار آمدن محمد خزاعی به عنوان رییس سازمان سینمایی می‌توانیم به روند رو به بهبود سینما امیدوار باشیم چراکه با خزاعی با سینما آشناست و به معضلات و مشکلات آن آگاه است. از همین رو امیدوارم بتوانیم شاهد اتفاقات بهتری در سینما باشیم هرچند در این زمان کوتاه بررسی عملکرد سازمان سینمایی درست نیست و باید به آن زمان بیشتری برای فعالیت داد اما در همین زمان کوتاه نیز فکر می‌کنم این سازمان درحال تلاش برای بهبود سینمای ایران است و این موضوع را از اوضاع فیلم‌های درحال اکران و استقبال مخاطبان می‌توانیم ببینیم.

پخش‌کننده فیلم سینمایی «والدین امانتی» درباره فیلم‌های توقیفی و سرنوشت آن‌ها عنوان کرد: یکی از مسائلی که اکنون بحث‌های زیادی را با خود به همراه داشته، فیلم‌های توقیفی است. امیدوارم میان تهیه‌کنندگان این آثار و سازمان سینمایی تعاملی شکل بگیرد که این فیلم‌ها رفع توقیف شوند چراکه آثار پرمخاطبی هستند و می‌توانند به سینما نیز کمک کنند.

این تهیه‌کننده درباره یکی از برنامه‌های سازمان سینمایی در حوزه دیپلماسی فرهنگ ایرانی در منطقه و تعامل با کشورهای همسایه و تاثیر آن بیان کرد: این اتقاق می‌تواند رویداد مهم و تاثیرگذاری باشد اما چیزی که بیش از هر مسئله‌ای سینمای ایران به آن نیاز دارد بازارهای خارجی است.

اسماعیلی در پایان تاکید کرد: تبادل فرهنگی به هر صورت میان کشورهای همسایه رخ می‌دهد همانطور که از زمان انقلاب تا به امروز هم در بعضی موارد شکل گرفته است اما چیزی که مهم است ورود به بازارهای خارجی است چراکه بسیار می‌تواند به سینما و گردش مالی آن کمک کند و همین اتفاق باعث ارتقای سطح آثار ایرانی نیز می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند