اعدام

«شجاع» از آب گل‌آلود ماهی نمی‌گیرد

به گزارش ردکارپت فیلم: امیرسینا جوادی کارگردان نمایش «شجاع» درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی که موضوعی درباره «اعدام» دارد، توضیحاتی ارائه داد.

امیرسینا جوادی کارگردان نمایش «شجاع» که در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است درباره این اثر نمایشی  گفت: این نمایشنامه نوشته هال ورثی‌هال و رابرت میدل مس است که حدود ۱۰۰ سال قبل نوشته شده اما موضوعی امروزی و به‌روز دارد. موضوع نمایش «شجاع» درباره «اعدام» است اما ارتباطی به حوادث این روزهای جامعه ندارد و فکر نکنید که با انتخاب این متن می‌خواستم از آب گل آلود ماهی بگیرم.

وی ادامه داد: در این نمایش سه نماد قانون، مذهب و عشق یکدیگر را به چالش می‌کشند و در واقع نمایش، داستان شجاعت هملت امروزی را روایت می‌کند. در نمایشنامه مردی به نام دایک براساس اعتقادات قلبی‌اش یک نفر را به قتل رسانده و وانمود می‌کند که کار درستی انجام داده است. او گناهکار است، اما احساسی راجع به گناهش ندارد و می‌گوید مقتول مستحق مرگ بوده است. او به اعدام محکوم می‌شود ولی اصلاً نگران اجرای حکم نیست. هیچکس از هویت واقعی او خبر ندارد. دایک درباره خودش چیزی نمی‌گوید و پافشاری رئیس زندان و پدر روحانی بی‌فایده است. دختری به دنبال برادر گمشده‌اش به دیدن دایک می‌رود، به این امید که شاید او برادرش باشد.

جوادی درباره شیوه اجرایی نمایش توضیح داد: نمایشنامه اثری رئالیستی است اما در اجرا به دلیل محدودیت‌های سالن و اجرای همزمان ۴ نمایش در سالن شماره ۳ پردیس شهرزاد، مجبور شدیم نمایش را از فضای واقع‌گرایانه مدنظرمان خارج کنیم اما بازی‌ها رئالیستی است و در طراحی لباس نیز از پیشنهادات نمایشنامه کمک گرفتیم.

وی در پایان درباره تمهیداتی که برای تبلیغات نمایش در نظر گرفته‌اند، بیان کرد: با وجود جو منفی که این روزها برای اجرای آثار نمایشی وجود دارد و فیلترینگ فضای مجازی نمی‌توان مانند گذشته تبلیغ و اطلاع‌رسانی مناسبی انجام داد با این همه ما در پیج‌های شخصی یا پلتفورم‌های داخی و رسانه‌های رسمی برای کارمان تبلیغ می‌کنیم که خوشبختانه نمایش نیز مورد استقبال قرار گرفته است. هم دوران کرونا و هم حوادث اخیر باعث شده که تئاتر به محاق برود و این وظیفه ماست که در هر شرایطی چراغ تئاتر را روشن نگه داریم چون همه ما به آن نیازمندیم.

این نمایش به کارگردانی امیرسینا جوادی تا ۳ بهمن ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.

امیر غفارمنش، مهشید جوادی، محمود موسوی، علیرضا آژیده، مهدی حسن پور بازیگران این نمایش هستند.

عوامل این اثر نمایشی عبارتند از کارگردان: امیرسینا جوادی، نویسنده: هال ورثی هال، رابرت میدل مس، مترجم: سید محمود علوی مقدم، تهیه کننده: ایمان اسدی، درماتورژ: محسن قاسمی، دستیاران کارگردان: میلاد حسینی، رزا علی نقی، منشی صحنه: رزا علی نقی، طراح گریم: آزاده مالمیر، دستیار گریم: مهدی ابراهیمی، طراح لباس: عاطفه ربیعی، طراح صحنه: پیمان گودرزی، طراح نور و صدا: محسن قاسمی، طراح پوستر: سیدمحمدرضا میرشفیعی، تیزر و عکس: میلاد آزادی.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «و از زمانی که هملت نمرده بود.»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند