فجر

«کاپیتان» می‌توانست سیمرغ مردمی را شکار کند

به گزارش ردکارپت فیلم: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کاپیتان» با اشاره به استقبال مردمی از اکران این فیلم در جشنواره فجر،معتقد است در صورت عدم حذف سیمرغ مردمی این فیلم می‌توانست این سیمرغ را از آن خود کند.

سیدصابر امامی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای از آثار رونمایی‌شده در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه‌ریزی برای اکران عمومی این فیلم سینمایی توضیح داد: فیلم «کاپیتان» در جشنواره فجر امسال با استقبال خوبی مواجه شد و به سانس‌های فوق‌العاده هم رسید. به همین دلیل تصورمان این است که مخاطبان در اکران عمومی هم استقبال خوبی از فیلم ما خواهند داشت.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌ای که تا امروز داشته‌ایم برنامه‌ای برای اکران فیلم در مقطع نوروز امسال نداریم. معتقدیم فرصت‌هایی وجود دارد که فیلم در جشنواره‌های خارجی هم دیده شود و مسیر جهانی خود را طی کند تا بعد از آن بتوان برای مقطعی مانند پس از برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان سال آینده، برای اکران عمومی آن اقدام کنیم.

امامی گفت: از آنجایی که فیلم ما هم داستانی مرتبط با کودکان دارد و هم فضای آن به فضای خانواده نزدیک است، بهترین زمان اکران آن می‌تواند همزمان با فعالیت مدارس باشد. به همین دلیل تابستان را زمان مناسبی برای اکران فیلم نمی‌دانیم و احتمالاً «کاپیتان» را پاییز سال آینده اکران کنیم.

تهیه‌کننده «کاپیتان» درباره مذاکره با نهادهای متولی حمایت از کودکان سرطانی برای حمایت از اکران فیلم هم گفت: در این زمینه مذاکراتی داشته‌ایم. برنامه ویژه‌ای برای اکران فیلم داریم و مذاکرات اولیه را هم برای آن انجام داده‌ایم. هم دانش‌آموزان می‌توانند مخاطبان اکران فیلم ما باشند و هم گروه‌های خاصی که نیاز به امید به زندگی دارند و طبیعتاً تماشای فیلم می‌تواند برایشان جذاب باشد.

وی درباره احتمال تغییر نسخه اکران‌شده از فیلم در جشنواره برای اکران عمومی هم بیان کرد: با توجه به بازخوردهایی که از اکران فیلم در جشنواره از سوی منتقدان و مردم داشتیم، نظر کارگردان این است که فیلم نیاز به تغییرات اندکی دارد اما چارچوب کلی فیلم تغییر خواهد کرد. براساس این اصلاحات امکان دارد نسخه اکران عمومی در حد یک یا دو دقیقه کوتاه یا بلندتر شود.

امامی درباره ارزیابی‌اش از حضور فیلم «کاپیتان» در جشنواره فجر هم گفت: معتقدم اگر امسال جشنواره سیمرغ مردمی داشت و قرار بود به فیلمی اهدا شود، حتماً فیلم ما به‌صورت خاص مورد توجه مخاطبان قرار می‌گرفت. به‌خصوص که بازخوردهای ما از اکران‌های مردمی فیلم بسیار مثبت بود و هر کس از سالن بیرون می‌آمد، از تماشای فیلم راضی بود. با حذف این جایزه، شانس ما برای توفیق در اختتامیه کم‌رنگ شد به‌خصوص که فیلم‌های ما محوریت بچه‌ها کمتر در جشنواره فجر مورد توجه داوران قرار می‌گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: در ایام جشنواره شاهد نظرات مثبت منتقدان درباره فیلم بودیم و بر همین اساس هم فکر می‌کنیم فیلم «کاپیتان» شانس آن را دارد که در دیگر جشنواره‌های سینمایی بیشتر و بهتر دیده شود و جوایزی را هم کسب کند. داوران در هر جشنواره‌ای افراد مستقلی هستند و نمی‌توان درباره نظر نهایی آن‌ها قضاوت کرد. صنعت سینما هم صنعتی است که آمیخته به هنر است و به همین دلیل هر گروه داوران می‌تواند نظر خودش را داشته باشد و ما هم به نظر داوران احترام می‌گذاریم. امیدواریم فیلم «کاپیتان» هم بتواند در اکران‌های مردمی به خوبی دیده شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند