تماشاخانه

«آهو»؛ روایتی مدرن از سیره و زندگی ثامن‌الحجج

به گزارش ردکارپت فیلم: «آهو» که روایتی مدرن از زندگی و سیرت امام رضا(ع) ثامن‌الائمه است، به کارگردانی علی برجی در تماشاخانه مهر حوزه هنری به روی صحنه رفته است.

آهو که در جشنواره تئاتر رضوی امسال موفق به دریافت جایزه در بخش‌های مختلف این رویداد مهم فرهنگی شد، در تماشاخانه مهر و به درخواست کوروش زارعی دبیر جشنواره تا ۱۶ تیر از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه اجرای عمومی خواهد داشت.

این نمایش در شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی توانست تقدیر کارگردانی، جایزه بازیگری دوم مرد، تقدیر بازیگری زن و تقدیر موسیقی را کسب کند.

علی برجی کارگردان آهو   اظهار داشت: نمایش آهو روایتی مدرن از شیوه زندگی و سیره امام رضا (ع) است که در شکلی به روز و مدرن همراه با موسیقی سنتی و نوظهور اجرا شده است.

او می‌گوید: از ۱۴ سالگی روی صحنه‌ام و در حدود ۳۰ سال بیش از ۲۵ نمایش را کارگردانی کردم و هر سری با تجربه و کاری نو تلاش کردم که در شیوه‌های گوناگون نمایش کار کنم.

به گفته برجی، متن پایه و اصلی نمایش آهو متعلق به سیروس همتی است که برای اجرا توسط کارگردان بازنویسی شده است.

برجی اظهار داشت: موضوعیت جشنواره رضوی سیره و زندگی امام هشتم است و این نمایش به بخشی کوچک از زندگی آن امام می‌پردازد.

کارگردان آهو گفت: در مسیری که ثامن‌الحجج از مدینه به سمت مرو در حرکت هستند از شهرها و روستاهای مختلفی در ایران می‌گذرند که حضور پربرکت ایشان اتفاق‌های مبارکی به دنبال داشت و روزبه روز به تعداد مریدان امام در ایران اضافه می‌شد.

 

برجی افزود: مامون از ترس این که محبوبیت امام رضا(ع) به درجات عالی برسد و نتواند گستره محبوبیت امام را کنترل کند به ماموران خود دستور می‌دهد که با دادن پول، رشوه و سکه به برخی افراد همچون کدخدای روستایی در طبس شان و منزلت امام را پایین بیاورند.

او خاطرنشان کرد: این داستان در روستایی در نزدیکی طبس اتفاق می‌افتد که ماموران مامون به کدخدای روستا مبلغ هنگفتی پیشنهاد داده‌اند تا امام رضا را به تمسخر بگیرند و شان او را پایین بیاورند و کدخدا با مشورت همسرانش تصمیم به کاری عجیب می‌گیرد. او پسرش را کفن و اعلام می‌کند که فوت شده تا امام را به بهانه خواندن نماز میت بر سر او به روستا بکشاند که…

در آهو، بازیگرانی چون سعید بحرالعلومی، عباس بهمنش، مهدی نوری و مریم سامانی‌پور ایفای نقش می‌کنند. دیگر بازیگران این نمایش را نیز سوگند افشاری، مسعود بابایی، فرزانه سلامی، سپیده صادقی، سارا طلایی، آتنا قناعتی فلاح، زهره محمودی و میثم عبدی تشکیل می‌دهند.

 

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به سامان مهامی (دستیار کارگردان و طراح صحنه)، مسعود بابایی (مدیر صحنه)، میثم عباسی (مجری طرح)، امیر روزبهانی (دستیار صحنه)، پریسا هاشمی (منشی صحنه)، لیلا یوسفی‌راد (طراح گریم)، ایسان برجی (طراح لباس)، آرش قبادیان (سرپرست گروه موسیقی)، محمود غفرانی و محسن غفرانی (نوازندگان)، امیرحسین فولادساز (طراح پوستر و بروشور) و (طراح نور) علی برجی اشاره کرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند