تماشاخانه

روایت عجیب مردی که به خوردن موز اعتیاد دارد

به گزارش ردکارپت فیلم:  نمایش «آخرین نوار کراپ» به کارگردانی مرتضی فرهادنیا این روزها در تماشاخانه سیمرغ میزبان علاقه مندان به هنرهای نمایشی است.

نمایش «آخرین نوار کراپ» نوشته ساموئل بکت این روزها به کارگردانی مرتضی فرهادنیا در تماشاخانه سیمرغ روی صحنه است. این اثر نمایشی با رویکردی جدید به تک گویی بکت اجرا می‌شود و در آن به جای یک بازیگر سه بازیگر روی صحنه هستند.

نمایشنامه «آخرین نوار کراپ» داستان شخصی را به تصویر می‌کشد که خاطراتش را از طریق گوش دادن به نوارهایی که خودش ضبط کرده مرور می‌کند. او معتاد به خوردن موز است و گاهی روی پوست موزها زمین می‌خورد. نوارهایی که کراپ به آنها گوش می‌دهد مربوط به سی ونه سالگی، بیست و هشت سالگی و شست و نه سالگی خود است.

این اثر نمایشی مانند دیگر آثار بکت اثری ابزورد به حساب می‌آید و بر پایه تکرار و روزمرگی انسان مدرن بنا شده است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: کراپ در آخرین شب زندگی در دخمه اش، با خودهایش، آخرین نوارش را ضبط می‌کند. آخرین نوار تکراری، تکراری، تکراری، تکرار، تکرار، تکرار، تکرار و خیلی تکرار. پریسا مشرقی‌نیا، مهراد وظیفه، علی صابونچی بازیگران این نمایش هستند.

دیگر عوامل این اجرا عبارتند از کارگردان و مترجم: مرتضی فرهادنیا، دستیار کارگردان: حسین صحرایی، مدیر صحنه: فردین راکی، منشی صحنه: نگین عبدالملکی. نمایش «آخرین نوار کراپ» تا ۹ دی ماه ساعت ۲۰ در تماشاخانه سیمرغ بنیاد بی دل دهلوی روی صحنه خواهد بود


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند