انتقاد تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران از ارشاد

انتقاد تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران از ارشاد

به گزارش ردکارپت فیلم:  انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران می گوید که  وزارت ارشاد باید از مجوزهای صادره حراست کند. این مساله از آن جایی مطرح می شود که توقیف فیلم خانه پدری توسط دادستانی کل کشور با واکنش‌های اهالی سینما مواجه شده است

این انجمن توقیف فیلم «خانه پدری» را یک بحران توصیف کرده و از وزارت ارشاد خواسته چنانچه امکان حراست از مجوزهای صادره را ندارد، به آنها اعلام کند تا «اهالی فرهنگ به سراغ نهادهایی بروند که پای امضا مجوزهای خود می‌ایستند».

در روزهای گذشته توقیف فیلم «خانه پدری» که با دستور دادستانی کل کشور صورت گرفت، با واکنش گسترده اهالی سینما مواجه شد.

روز ۱۱ آبان، بیش از ۲۰۰ سینماگر در ایران از طیف‌های گوناگون، با انتشار بیانیه‌ای ده ماده‌ای، به مواردی چون «اختناق و سانسور، ناتوانی قوه مجریه در اجرای قانون و ورود سرمایه‌های مشکوک به سینما» اعتراض و اعلام کردند: «بیزاری خود را از سیاست‌های تفتیش شکل و محتوا به هر نحوی اعلام می‌کنیم و خواهان آزادی بیان و اندیشه هستیم.»

همزمان با انتشار این بیانیه، خانه سینما نیز با انتشار نامه‌ای ضمن انتقاد از توقیف فیلم خانه‌ پدری، خواهان دیدار فوری با ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه شد.

خانه سینما در این نامه با طرح این پرسش که «آیا مرجعیت قانونی وزارت ارشاد به قوه قضائیه منتقل شده؟» اعلام کرده که اعضای خانه سینما خواهان دیدار فوری با ابراهیم رئیسی هستند تا «مانع گسترش تلقی دوقطبی در فضای فرهنگی هنری کشور» شوند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند