کیارستمی نقاش از دید مدیر گالری گلستان

کیارستمی نقاش از دید مدیر گالری گلستان

به گزارش ردکارپت فیلم: مدیر گالری گلستان گفت: نقاشی‌های عباس کیارستمی واقعا دیدنی است و اگر نام کیارستمی هم روی آن‌ها نبود، باز هم امکان برگزاری نمایشگاه از این آثار وجود داشت.

نشست خبری نمایشگاه نقاشی‌های «عباس کیارستمی» پیش از ظهر روز یکشنبه ۱۲ آبان با حضور لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان و محمودرضا بهمن پور، مدیر نشر نظر در موسسه توسعه هنرهای معاصر برپا شد.

در این نشست «لیلی گلستان» به دوستی دیرینه اش با عباس کیارستمی اشاره کرد و گفت: عباس کیارستمی همیشه این افتخار را به من می‌دادند که نمایشگاه عکس‌های‌شان را در گالری گلستان بگذارند و آثار را جای دیگری نبرند. نقاشی‌های وی را هم ‌دیده بودم و بارها پیشنهاد کردم نمایشگاهی از آثار نقاشی خود برگزار کند اما همیشه می‌گفت باید فرصت لازم را پیدا کند تا مدتی روی نقاشی وقت بگذارد و کارها را تکمیل کند.

مدیر گالری گلستان اظهار کرد: پس از رفتن کیارستمی همچنان ایده برگزاری نمایشگاه نقاشی‌های او در ذهنم بود و این موضوع را با فرزندانش احمد و بهمن کیارستمی در میان گذاشتم و تصمیم گرفتیم نقاشی‌ها را گردآوری کنیم.

لیلی گلستان افزود: حدود ۱۲ نقاشی در خانه خودشان موجود بود و باقی را با جست‌وجو و پرسش از دیگران پیدا کردیم. الان ۳۳ اثر در نمایشگاه هست که همگی با مدادرنگی و یک تابلو با آبرنگ نقاشی شده است؛ البته تا روز افتتاحیه نمایشگاه ممکن است تعداد آثار بیشتری به دست ما برسد، اما کتاب نمایشگاه چاپ شده و امکان اضافه کردن آثار به آن وجود ندارد و کارها فقط در گالری به نمایش درخواهد آمد.

وی تصریح کرد: آثار نقاشی عباس کیارستمی به صورت امانی دریافت شده و بحث فروش آنها وجود ندارد. ۳ اثر را نیز در خارج از کشور یافتیم و چون امکان ارسال آنها وجود نداشت، عکس باکیفیت آن‌ها را دریافت و چاپ کردیم.

مدیر گالری گلستان با با بیان اینکه نقاشی‌های کیارستمی واقعا دیدنی است و اگر نام کیارستمی هم روی آن‌ها نبود، باز هم امکان برگزاری نمایشگاه از این آثار وجود داشت، اظهار کرد: این آثارواقعا نقاشی‌های مدادرنگی خوبی هستند.

لیلی گلستان خاطر نشان کرد: کیارستمی در دانشگاه نقاشی خوانده بود و بعد از انقلاب روی نقاشی متمرکز ‌شد. البته چندجا اشاره کرده بود که با توجه به محدودیت‌هایی که در فیلم‌سازی پیدا کرده بود، برای امرار معاش نقاشی می‌کرد.

نمایشگاه نقاشی‌های«عباس کیارستمی» از ۱۷ تا ۲۹ آبان ماه در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ برگزار می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند