نکات جالبی درباره سریال خاطره‌انگیز «خانه سبز» به روایت بیژن بیرنگ | خانه سبز با دقیقه‌ای ۸۰ هزارتومان ساخته شد

به گزارش ردکارپت فیلم، بیژن بیرنگ مصاحبه‌ای مفصل با خبرگزاری ایرنا انجام داده و در آن خاطرات جالبی درباره سریال «خانه سبز» گفته است.

حذف گلاب آدینه و مهدی هاشمی | بیرنگ درباره تغییر بازیگران سریال گفته: « ابتدا قرار بود آقای مهدی هاشمی و خانم گلاب آدینه بازیگران نقش اصلی باشند. قسمت اول را که نوشتیم قرار بود پسر خانم گلاب آدینه، آقای رامبد جوان باشد. اما ایشان گفت به سن من نمی‌خورد که پسر به این بزرگی داشته باشم. گفتیم رامبد در این سریال فقط ۱۷ سال دارد. اما او بر حرفش پافشاری کرد و گفت من چند تا کارآموز دارم، آنها را معرفی می‌کنم تا با شما بازی کنند. ما هم عصبانی شدیم و گفتیم خانم گلاب آدینه شما برو سریال خودت را با این کارآموزانت بساز، بگذار ما هم سریال خودمان را بسازیم. بعد هم رفتیم پیش آقای مهدی هاشمی و گفتیم تکلیف خودت را با این سریال روشن کن. خانمت نیاید بازی می‌کنی یا نه؟ گفت نه دیگر نمی‌توانم بازی کنم. یادم هست مهدی هاشمی روزی که داشت می‌رفت با حسرت دکورها را نگاه می‌کرد.»

انتخاب خسرو شکیبایی | او توضیح داده که بعد از رفتن این زوج، از مهرانه مهین‌ترابی دعوت کرده‌اند نقش عاطفه را بازی کند اما نمی‌دانسته‌اند برای نقش رضا روی کدام بازیگر دست بگذارند. تا اینکه ملک جهان خزایی، طراح صحنه سریال پیشنهاد داده به خسرو شکیبایی زنگ بزنند. بیرنگ تعریف کرده: «خسرو آن موقع سوپر استار بود. خزایی به او زنگ زد و گفت خسرو یک سریال است که بیژن بیرنگ و مسعود رسام کار می‌کنند، می‌آیی؟ خسرو گفت همان‌هایی که همسران را کار کردند؟ گفت آره. گفت می‌آیم. فقط یک هفته به من وقت بدهید این کارم تمام شود. آمد و قرارداد را بست و رفت. وقتی خسرو آمد دیدیم صدایش خیلی خوشگل است. من هم نریشن‌ها را اضافه کردم که دیدیم خسرو در طول سریال حرف می‌زد. خوب این سریال با خسرو گرفت.»

بیرنگ معتقد است که اگر شکیبایی نبود «خانه سبز به این شکل ساخته نمی‌شد. او گفته: «خسرو برای همه آدم‌هایی که در این سریال بازی می‌کردند، چه بچه و چه بزرگ وقت می‌گذاشت تا کار این‌ها خوب شود.یک بار به او گفتم چرا برای بازیگران خانه سبز این قدر وقت می‌گذاری، بگذار ما کار خودمان را بکنیم. پاسخ داد: اگر نقش مقابل من خوب بازی نکند بازی من هم بد می‌شود. خسرو آن قدر آدم خاصی بود که به نظر من اگر او نبود خانه سبز ساخته نمی‌شد.»

خسرو شکیبایی به گفته بیژن بیرنگ برای خانه سبز خیلی وقت می‌گذاشت و دل می‌سوزاند.
رنگ سبز خانه سبز | بیرنگ خاطره جالبی هم درباره اسم خانه سبز و تاکید روی این رنگ سبز تعریف کرده: «از لوکیشین «همسران» آن قدر استفاده کرده بودیم که دل و روده‌هایش بیرون ریخته بود. همان لوکیشنی که در تیتراژ نوشته بودیم با تشکر از خانواده محترم رجبی. این خانواده که صاحبخانه لوکیشن بودند دیگر معروف شده بودند. مانده بودیم چه‌کار کنیم که آقای مهران رسام برادر مسعود رسام گفت بیاییم لوکیشن را تغییر دهیم و بیرون آن را رنگ سبز بزنیم. گفتیم صاحبخانه اجازه نمی‌دهد سنگ‌ها را از بیرون رنگ سبز بزنیم. گفت روی آن ایرانیت می‌چسبانیم و روی ایرانیت را رنگ سبز می‌زنیم. همین کار را کردیم. بعد گفتیم نام سریال را چه بگذاریم که گذاشتیم خانه سبز؛ به همین راحتی.»

بودجه خانه سبز | درباره بودجه‌ای که به سریال «خانه سبز» در آن سال داده‌اند، گفته: «همزمان با ما سریال امام علی (ع) پخش می‌شد. ما با دقیقه ای ۸۰ هزار تومان خانه سبز را ساختیم ولی این رقم در سریال امام علی(ع) دست کم بین ۲ تا ۳ میلیون تومان بود. ولی درصد بیننده ما با سریال امام علی(ع) نزدیک و گاهی بیشتر هم بود.»

خلق سبز سبزم ریشه دارم| کارگردان «خانه سبز» خاطره جالبی هم از چگونگی شکل‌گیری ترانه تیتراژ مشهور این سریال تعریف کرده: «آهنگساز ما یک ترانه ساخت، منتهی شعر نداشت. ما می‌خواستیم شعر روی آن بگذاریم. چند قسمت موزیک خالی را روی تیتراژ پخش کردیم. بعد گفتیم روی آن شعر هم قرار دهیم. محمد صالح علا شعری داشت که فقط یک بیتش را سروده بود: سبز سبزم ریشه دارم، در زمستان هم بهارم.ما چند بار به ایشان گفتیم تو را به خدا این ترانه را کامل کن. اما تمام نکرد تا گمانم به عید فطر خوردیم. موقعیتی بود که ما می‌توانستیم این ترانه را روی سریال بگذاریم و آن را پخش کنیم. یک شب پیش آقای بهرام دهقانیار آهنگساز رفتیم تا آن را ضبط کنیم. پرسید شعرش را چه کار کنیم؟ گفتیم خودمان همین الان می‌سراییم. همان سبز سبزم را برداشتیم و خلاصه یک بیتش را این گفت و بیت دیگرش را آن گفت، بیت بعدی‌اش را من گفتم و شعر تکمیل شد. دو ساعت بعد ترانه‌اش کامل شد. ایشان هم ترانه را خواند و آن را ضبط کردیم و بردیم روی آنتن که خیلی مورد استقبال قرار گرفت. صالح‌علا گفت ترانه مرا خراب کردید. ما هم گفتیم دزدیدیمش، نه این که آن را خراب کرده باشیم!( با خنده)»

افتضاح خواندن شکیبایی | بیرنگ تعریف کرده که ترانه «سبز سبزم…» را ابتدا قرار بوده خسرو شکیبایی بخواند اما این تصمیم به جایی نرسیده. او گفته: «اول دادیم ایشان آن را خواند اما ماشاءالله آن قدر افتضاح خواند که منصرف شدیم. البته الان ممکن است ترانه خسرو حالت نوستالژیک داشته باشد چرا که از دنیا رفته است، ولی سبز سبزمی که خواند واقعا افتضاح بود چون صدایش، صدای خوانندگی نبود.»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند