اکران

سینما در ۱۰ ماه ۱۴۰۰ چقدر بلیت فروخت؟

به گزارش ردکارپت فیلم: فیلم‌های سینمایی اکران شده در ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰، با بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تماشاگر حدود ۱۲۴ میلیارد تومان بلیت فروختند.

از ابتدای امسال با جمع فیلم‌های اکران نوروزی، بیش از ۳۰ فیلم در سینماهای کشور اکران شدند که پرفروش‌ترین آن‌ها در حال حاضر «دینامیت» است.

در ۱۰ ماه گذشته فیلم‌هایی مختلفی از کمدی گرفته تا دفاع مقدسی و کودک در سینماها اکران شدند که البته همگی با استقبال خوب مردم مواجه نشدند. بیشتر فیلم‌هایی که در نیمه اول سال روی پرده رفتند در بهترین حالت کمی بیش از یک میلیارد تومان فروش داشتند و این رویه برای بسیاری از فیلم‌های دیگری که در نیمه دوم سال و پس از بهبود اوضاع کرونا در کشور و انجام واکسیناسیون اکران شدند، تکرار شد.

در بین فیلم‌های اکران شده در نیمه اول سال، «دینامیت» که پس از یک سال و نیم باز و بسته‌ شدن‌های مداوم سینما از تیرماه روی پرده رفت یک استثنا به شمار می‌رود و همچنان فروش آن در حال افزایش است.

در فهرست فروش فیلم‌های امسال «دینامیت» با بیش از ۴۳ میلیارد تومان در صدر است و «عطر شیرین عطر تلخ» ساخته ناصر محمدی که از هشتم دی‌ماه روی پرده رفته، با حدود ۱۵ میلیون تومان در انتهای این فهرست قرار دارد.

سینما در ۱۰ ماه ۱۴۰۰ چقدر بلیت فروخت؟
«دینامیت»

«دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی همچنین بیشترین تعداد مخاطب را داشته که به حدود دو میلیون نفر رسیده است.

جایگاه بعدی فروش برای فیلم «گشت ۳» به کارگردانی سعید سهیلی است که با یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مخاطب بیش از ۳۴ میلیارد تومان بلیت فروخته است.

همچنین «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی با ۴۸۶ هزار نفر مخاطب به فروش ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

در میان فیلم‌هایی که در چند ماه گذشته اکران شدند هم به فروش نسبتا بیشتر «بی همه چیز» و «آتابای» در مقایسه با سایر فیلم‌ها می‌توان اشاره کرد که «بی همه چیز» محسن قرایی با ۲۶۲ هزار نفر مخاطب ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته و «آتابای» نیکی کریمی با ۲۲۰ هزار نفر مخاطب ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بلیت‌فروشی داشته است.

«منصور» ساخته سیاوش سرمدی و فیلم دفاع مقدسی اکران امسال توانست بیش از ۱۴۸ هزار نفر را در سینماها میزبانی کند و تاکنون سه میلیارد تومان هم بلیت فروخته است.

در ادامه (بدون ترتیب) می‌توان اشاره کرد به دیگر فیلم‌ها مثل «صحنه زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی که از ابتدای دی ماه روی پرده رفته و تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشته است. «ازدواج جنجالی» به کارگردانی اصغر نصیری نیز از هشتم دی ماه اکران شده تاکنون ۱۲۸ میلیون تومان فروش داشته است.

سینما در ۱۰ ماه ۱۴۰۰ چقدر بلیت فروخت؟
«صحنه‌زنی»

همچنین «درخت گردو» محمدحسین مهدویان سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، «شهر گربه‌ها» ساخته سید جواد هاشمی چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، «خورشید» مجید مجیدی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، «گربه سیاه» به کارگردانی کریم امینی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، «هفته‌ای یکبار آدم باش»‌ شهرام شاه‌حسینی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، «تک‌خال» به کارگردانی مجید مافی ۹۸۰ میلیون تومان، «پوست» ساخته برادران ارک ۸۳۰ میلیون تومان، کمدی «آپاچی» به کارگردانی آرش معیریان ۴۷۳ میلیون تومان، «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری ۲۴۸ میلیون تومان، «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند ۳۲۰ میلیون تومان، «حکم تجدیدنظر» به کارگردانی محمدامین کریم‌پور ۲۶۴ میلیون تومان، «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی ۱۹۵ میلیون تومان، «کله پوک» به کارگردانی جواد مزدآبادی ۱۷۵ میلیون تومان، «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف ۱۴۶ میلیون تومان، «تک تیرانداز» علی غفاری ۱۵۳ میلیون تومان، «رمانتیسم عماد و طوبا» ۱۵۷ میلیون تومان، «ازدواج جنجالی» ۱۲۷ میلیون تومان، «سیاه باز» حمید همتی ۹۷ میلیون تومان، «لاله» اسدالله نیک نژاد ۹۱ میلیون تومان، «گیسوم« نوید به‌تویی ۷۱ میلیون تومان، «بندر بند» منیژه حکمت ۷۱ میلیون تومان، «اتومبیل» علی میری رامشه حدود ۶۰ میلیون تومان، «قصه عشق پدرم» به کارگردانی محمدرضا ورزی ۳۴ میلیون تومان تاکنون فروش داشته‌اند.

در این مدت برخی فیلمسازها با توجه به وضعیت سینماها که هنوز به شرایط عادی بازنگشته، از اکران فیلم‌های خود ابراز پشیمانی کردند و بعضی فیلم‌ها مثل «تومان» که در جشنواره فجر با استقبال منتقدها روبرو شده بود، می‌توانستند تجربه بهتری را در اکران داشته باشند؛ البته با توجه به تراکم فیلم‌های در صف اکران برای بسیاری صاحبان بسیاری از این فیلم‌ها چاره‌ای جز اکران در همین مقطع متاثر از شرایط کرونا نبود.

*آمار تقریبی فروش فیلم‌ها در این گزارش، براساس اطلاعات سامانه سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران) تا ساعت ۱۱ جمعه، اول بهمن‌ماه است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند