اکران

پایان اکران فیلم «درخت خاموش» در ترکیه

به گزارش ردکارپت فیلم: اکران فیلم «درخت خاموش» در حالی در ترکیه به پایان رسید که بیش از ۳ هزار تماشاگر به تماشای آن نشستند و جایزه بهترین فیلم از جوایز فیلم مونیخ (MFA) به این فیلم رسید.

اکران فیلم «درخت خاموش» به کارگردانی فایسال سویسال و تهیه‌کنندگی علی نوری اسکویی تولید مشترک ایران و ترکیه بعد از ۱۳ هفته در کشور ترکیه به پایان رسید. این فیلم که به‌تازگی برنده جایزه بهترین فیلم از جوایز فیلم مونیخ (MFA) ۲۰۲۲ شده است، با حضور ۳ هزار و ۶۰۰ تماشاچی به اکران خود در ترکیه پایان داد.

جوایز فیلم مونیخ (MFA) چهره‌ای تازه در جشنواره‌های سینمایی برجسته آلمان است که در قلب مونیخ برگزار می‌شود. این رویداد به‌عنوان یکی از ۱۰۰ جشنواره برتر FilmFreeway رتبه‌بندی شده است. MFA به عنوان رویدادی عمل می‌کند که از فیلم‌سازان مستقل حمایت می‌کند.

«درخت خاموش» که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، بخش سینمایی شبکه TRT ترکیه و همکاری معاونت سینمایی وزارت فرهنگ ترکیه در کشور ترکیه ساخته‌ شده است به‌زودی در ایران هم اکران خواهد شد.

«درخت خاموش» درباره زندگی نویسنده‌ای به نام حیاتی است که در نگارش داستان جدیدش شدیداً دچار درماندگی شده و هم‌زمان در زندگی خانوادگی دچار مشکلات فراوانی گردیده که او را در مرز جدایی از همسرش قرار داده است، اما کنکاش او در زندگی گذشته پدرش و درخت گردوی خانه پدری او که راز مهمی را در خود دارد، مسیر زندگی حیاتی را دگرگون می‌کند.

این فیلم پیش‌ازاین برنده ۱۹ جایزه همچون جایزه توپ طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم آدانا، سه جایزه اصلی جشنواره فیلم پانوراما بالکان، جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم داستانی از جشنواره فیلم هنرهای زیبا FAFF، بهترین فیلم از جشنواره فیلم برمن، بهترین فیلم جایزه فیلم لندن سیتی، بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم نپال، جایزه بهترین فیلم چهاردهمین دوره جشنواره فیلم همیلتون نیویورک و… شده است.

عوامل اصلی فیلم سینمایی «درخت خاموش» عبارت‌اند از: کارگردان: فایسال سویسال، تهیه‌کننده و مدیر هنری: علی نوری اسکویی، بازیگران: سردار اورچین، سزین آکباش اوغلو، مرت یاووزکان و کوبرا کیپ، تدوین: مصطفی خرقه پوش، صداگذاری: محسن روشن و محمد جواهری زاده، موسیقی: پیام آزادی، مدیر فیلم‌برداری: ودات اوزدمیر، طراحی و اصلاح رنگ: هوتن حق شناس، جلوه‌های ویژه: یاسین الله دادیان، مدیر تولید: پروانه زبان‌فهم، روابط عمومی: زهرا نجفی.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند