جایزه

«سینمامتروپل» رکورددار نامزدی سیمرغ ۴۱

به گزارش ردکارپت فیلم: فیلم سینمایی «سینما متروپل» با ۱۲ نامزدی صدرنشین بیشترین نامزدی برای دریافت جایزه و «اتاقک گلی» با یازده نامزدی در جایگاه دوم است، این در حالی است که «کت چرمی»، «شماره ۱۰» و «یادگارجنوب» هر کدام با ۱۰ نامزدی در جایگاه سوم قرار دارند.

اسامی نامزدهای دریافت سیمرغ جشنواره ساعاتی پیش در نشست خبری، توسط مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد و فیلم سینمایی سینمامتروپل به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر در ۱۲ بخش نامزد دریافت سیمرغ جشنواره شده است، این درحالی است که فیلم سینمایی اتاقک گلی به کارگردانی محمد عسگری با نامزدی در یازده بخش، رده دوم بیشترین نامزدی دریافت جایزه را به خود اختصاص داده است.

جایگاه سوم به سه فیلم شماره ۱۰ به کارگردانی حمید زرگرنژاد، یادگار جنوب به کارگردانی پدرام پور امیری و حسین دوماری و کت چرمی به کارگردانی حسین میرزا محمدی هرکدام با شانس دریافت جایزه در ۱۰ بخش تعلق گرفته است، که این سه فیلم هم رقابتی نزدیکی در دریافت بیشترین سیمرغ با هم خواهند داشت.

 

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در دو پردیس سینمایی ملت و برج میلاد برگزار شد، امسال ۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر به رقابت پرداختند.

فردا -جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱- ساعت ۱۸ و ۳۰ اختتامیه جشنواره در برج میلاد برگزار می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند