فیلم های سینمایی

رکوردشکنی فروش سینماها در چین

به گزارش ردکارپت فیلم: با کنترل شیوع ویروس کرونا در چین، مرکز ملی سینمای این کشور اعلام کرد میزان فروش فیلم های سینمایی در چین در سال ۲۰۱۹ به ۶۴ میلیارد و ۲۶۶ میلیون یوان (هر دلار آمریکا ۶.۸ یوان) رسیده است که یک رکورد جدید محسوب می شود.

مرکز ملی سینمای چین روز یکشنبه در گزارشی افزود: این رقم در مقایسه با سال پیش از آن ۵.۴ درصد افزایش یافته است همچنین آمار تماشای فیلم در سال گذشته میلادی به یک میلیارد و ۷۲۷ میلیون رسیده است که از هر دو لحاظ میزان فروش و شمار تماشا حد نصاب جدیدی ثبت کرده است.

اداره ملی سینمای چین گزارش کرد میزان فروش فیلم سینمایی تولید داخل در سال گذشته با ۸.۶۵ درصد رشد به ۴۱ میلیارد و ۱۷۵ میلیون یوان رسید که ۶۴.۰۷ درصد کل میزان فروش را شامل می شود.

مرکز ملی سینمای چین آورده است همچنین در سال ۲۰۱۹ میلادی ۹ هزار و ۷۰۸ پرده سینمایی جدید راه اندازی شد و بدین ترتیب تعداد پرده های سینما در سراسر چین به ۶۹ هزار و ۷۸۷ رسید.

بر اساس داده های منتشر شده، میزان فروش ۹۰ فیلم سینمایی در چین به بیش از ۱۰۰ میلیون یوان رسیده است که از میان آنها ۴۷ فیلم تولید داخل است.

گزارش می افزاید همچنین میزان فروش ۱۵ فیلم سینمایی به بیش از یک میلیارد یوان رسید که ۱۰ فیلم آنها تولید داخل است.

در این گزارش آمده است در سال گذشته میلادی برخی از فیلم های ساخت هالیوود که در چین به نمایش درامد، از لحاظ عایدات بیش از آمریکا فروش داشته است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند