فیلم کوتاه

گزارشی از یک نشست ویدیویی برای جشنواره فیلم کوتاه

به گزارش ردکارپت فیلم: نشست خبری ضبط شده‌ی سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، سه‌شنبه ۶ آبان‌ماه در حالی از اینستاگرام پخش شد که به دلیل مشکل فنی، بارگذاری ویدیوی ضبط شده‌ی این نشست با بیش از سه ساعت تاخیر همراه بود.

پیش‌تر اعلام شده بود که دبیر جشنواره در این فایل تصویری به سوال‌های خبرنگاران که باید از قبل به صورت تصویری یا مکتوب ارسال می‌شد پاسخ می‌دهد.

نشست خبری این جشنواره در کنار جشنواره فیلم کودک و نوجوان، دومین رویداد برخطی بود که از میان جشنواره‌های سازمان سینمایی در دوران کرونا برگزار شد و البته هر کدام به نحوی با مشکلات و نقص‌هایی روبرو شدند.

این جشنواره که از هفتم آبان‌ماه شروع می‌شود، با برگزاری آنلاین نشست‌های تخصصی و فعلا بدون نمایش فیلم همراه است تا شرایط برای برپایی بخش فیزیکی جشنواره و نمایش فیلم‌ها در سینما برای صاحبان فیلم‌ها برقرار شود.

به گفته صادق موسوی دبیر این دوره از جشنواره در بخش بین‌الملل ۴۱۸۶ فیلم به دبیرخانه رسیده و ۵۶ فیلم کوتاه خارجی به جشنواره راه پیدا کرده‌اند و در بخش ملی نیز حدود ۱۷۰۰ فیلم در مجموع ارائه شده است.

او تاکید کرد: ما از صاحبان فیلم‌های بین‌الملل اجازه گرفتیم که فیلم‌های خارجی را به شکل انلاین پخش کنیم و امیدوارم این فیلم‌ها قاچاق نشوند و اعتماد فیلمسازان خارجی به ما خدشه‌دار نشود. زمان اکران این فیلم‌ها نیز همزمان با پخش فیلم‌های ایرانی است که بعدا اعلام می‌شود، یعنی هر زمان ستاد ملی کرونا اجازه بازگشایی سینماها را بدهد برای نمایش فیلم‌های داخلی و خارجی مسابقه اقدام می‌کنیم.

وی درباره بودجه جشنواره گفت: امسال سازمان سینمایی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته است اما اینکه چقدر هزینه خواهد شد باید در صورت برگزاری بررسی شود و البته اسناد آن در آینده منتشر می‌شود. ضمن اینکه برای داشتن حامی مالی هم مذاکراتی شده ولی منوط به برگزاری جشنواره است چون فقط بخش آموزشی فعلا آنلاین برپا خواهد شد.

به گفته وی امسال تعداد زیادی فیلم موبایلی ساخته شده که حول موضوع کرونا و مصائب آن بوده‌اند اما تعداد آثار راه‌یافته درباره این موضوع به جشنواره چندان زیاد نیست.

کارگاه های مجازی جشنواره فیلم کوتاه تهران از ۷ مهر ماه آغاز می شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند