کرونا

برنامه «جوایز فیلم مستقل بریتانیا» تغییر کرد

به گزارش ردکارپت فیلم: در ادامه موج تعلیق و لغو رویدادهای سینمایی در دوره شیوع کرونا، این دوره از مراسم «جوایز فیلم مستقل بریتانیا» نیز با دو ماه تاخیر برگزار می‌شود.

متولیان جوایز فیلم مستقل بریتانیا (BIFA) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند این رویداد سینمایی امسال به جای تاریخ همیشگی یعنی ماه دسامبر (آذر- دی)، فوریه آینده (بهمن- اسفند ۹۹) برگزار می‌شود. فهرست نامزدهای نهایی این جایزه نیز چهارشنبه ۹ دسامبر (۱۹ آذر ۹۹) اعلام خواهد شد.

اگرچه مسئولان برگزاری جوایز فیلم مستقل بریتانیا در بیانیه خود مستقیما از همه‌گیری کرونا به عنوان عامل تغییر در برنامه‌های این رویداد نام نبردند اما این کروناست که امسال بر جدول برنامه‌های تمام جشنواره‌ها و جوایز سینمایی تاثیر گذاشته است.

فهرست نامزدهای اولیه این جایزه (سه‌شنبه ۲۷ آبان) اعلام شد و دست‌اندرکاران فیلم‌هایی چون خانه او (His House)، به غارت رفته (Looted)، رُز: یک داستان عاشقانه (Rose: A Love Story) و ۱۰ مطلق (Perfect ۱۰) به این رقابت راه یافتند.

اولین دوره جوایز فیلم مستقل بریتانیا در سال ۱۹۹۸ میلادی اهدا شدند و کن لوچ و شین مدوز از فیلمسازان مطرح انگلیسی در بین برندگان بودند.جایزه بهترین فیلم مستقل بریتانیا در آن سال به فیلم نام من جو است از کن لوچ رسید.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۵۵ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند