پرستار

پرستار بخش کرونا، تنها بیننده ی جشنواره فیلم گوتنبرگ

به گزارش ردکارپت فیلم: یک پرستار بخش کرونا به عنوان تنها تماشاگر جشنواره بین‌المللی فیلم گوتنبرگ سوئد، در جزیره‌ای خالی از سکنه به تماشای ۶۰ فیلم منتخب این جشنواره می‌نشیند.

این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم گوتنبرگ سوئد به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی اسکاندیناوی و شمال اروپا از جمعه (۱۰ بهمن) به صورت مجازی آغاز به کار کرد و تا دوشنبه آینده (۲۰ بهمن) ادامه دارد.

این رویداد معتبر سینمایی با دیگر جشنواره‌هایی که به دلیل شیوع کرونا به فضای برخط منتقل شده یا با رعایت دستورالعمل‌های سفت و سخت بهداشتی به صورت حضوری میزبان تماشاگران بودند، یک تفاوت عمده دارد. متولیان این جشنواره در یک ابتکار عمل از بین هزاران داوطلب، یک نفر را برای تماشای حضوری فیلم‌های این رویداد در جزیره خالی از سکنه هامنسکار انتخاب کردند.

از بین ۱۲ هزار سینمادوستی که از سراسر جهان داوطلب این فرصت شده بودند، لیزا انروت (Lisa Enroth)، پرستار سوئدی، برای این منظور انتخاب شد.

انروت که در بخش کرونا کار می‌کند و می‌گوید این کار انرژی او را تخلیه کرده است، یک هفته تمام در فانوس دریایی پاتر نوستر این جزیره، بدون گوشی، کامپیوتر، کتاب و هر ابزار سرگرمی دیگری در انزوای کامل به تماشای فیلم‌ها خواهد نشست. به این تنها تماشاگر جشنواره گوتنبرگ یک تبلت داده می‌شود تا خاطرات روزانه اقامت خود در این جزیره را به صورت تصویری ثبت کند.

میریا وستر (Mirja Wester) رئیس جشنواره گوتنبرگ می‌گوید دادن این شانس منحصربه‌فرد به یکی از قهرمان کادر درمان که در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا هستند، کار درستی به نظر می‌رسد.

۶۰ فیلم منتخب جشنواره، روی پرده‌ای که در اتاق فانوس نصب شده برای انروت نمایش داده خواهند شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم گوتنبرگ یکی از پرمخاطب‌ترین جشنواره‌های فیلم جهان است که از ۱۹۷۹ هرساله در گوتنبرگ سوئد برگزار می‌شود. این جشنواره امسال به دلیل شیوع کرونا به صورت محدود و برخط برگزار می‌شود اما در شرایط عادی معمولا حدود ۴۵۰ فیلم از ۶۰ کشور جهان را برای نزدیک به ۱۱۵ هزار بازدیدکننده نمایش می‌دهد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند