بررسی فروش فیلم‌های اکران نوروز در هفته اول فروردین ۱۴۰۳

ردکارپت فیلم : «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی در هفته اول نوروز با ۳۱ میلیارد تومان فروش، رکورد بیشترین فروش هفتگی را که پیش‌تر در اختیار «فسیل» قرار داشت شکست. «تمساح خونی» درحال حاضر پرمخاطب‌ترین فیلم اکران نوروز ۱۴۰۳ است. «بی‌بدن» با ۶ میلیارد فروش در جایگاه دوم قرار دارد. پایین‌ترین  رتبه جدول فروش هفته اول نوروز در اختیار «آسمان غرب» است.

به گزارش فیلم‌نیوز، فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۳ از زمان اکران تا هفته اول فروردین در مجموع ۷۰ میلیارد تومان فروش داشته‌ و موفق شده‌اند پای ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار مخاطب را به سینما باز کنند. در هفته اول فروردین، ۶۲۶ هزار نفر به سینماها رفته‌اند و ۴۳ میلیارد فروش به ثبت رسیده است.

«تمساح خونی» بی رقیب صدرنشین اکران نوروزی است.

جایگاه اول فروش سینمای ایران در هفته ابتدایی نوروز ۱۴۰۳ به فیلم «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی اختصاص دارد. این فیلم در هفت روز اول نوروز، ۳۱ میلیارد تومان فروخته و ۴۵۵ هزار نفر برای تماشای آن بلیت خریده‌اند. این فروش هفتگی بی‌نظیر است و می‌توان آن را یک رکورد برای این فیلم به حساب آورد. پیش از «تمساح خونی»، بیشترین فروش هفتگی در اختیار فیلم «فسیل» با ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است. «تمساح خونی» ۱۶ اسفند اکران شده و درحال حاضر فروش کلی آن به ۵۵ میلیارد تومان رسیده و در مجموع تعداد ۸۶۰هزار مخاطب داشته است.

«بی بدن» پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی اکران نوروز است.

«بی‌بدن» به کارگردانی علیرضا اسماعیلی در هفته اول نوروز ۶ میلیارد تومان فروخت و ۸۵ هزار مخاطب داشت. این فیلم بعد از «تمساح خونی» در خانه دوم فروش هفتگی نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت. این فیلم ۲۳ اسفند اکران شده و حالا مجموع فروش آن به حدود ۸ میلیارد رسیده است.

«اپاراتچی» کمدی متفاوتی است که در اکران نوروز عملکرد بدی نداشته است.

«آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر، سومین فیلم جدول فروش هفتگی اکران نوروز ۱۴۰۳ است. این فیلم از اول تا هفتم فروردین، حدود ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته و ۲۵ هزار نفر برای تماشای آن به سینماها رفته‌اند. «آپارتچی» هم روز ۲۳ اسفند اکران شد و در مجموع به فروش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیونی دست پیدا کرده است.

        «پرویزخان»

چهارمین رتبه جدول فروش هفته اول نوروز در اختیار فیلم «پرویزخان» به کارگردانی علی ثقفی قرار دارد. این فیلم در هفته‌ای که گذشت، یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان فروخت. میزان مخاطبان این فیلم هم در این بازه زمانی، ۱۵هزار نفر بودند. از ۲۳ اسفند که «پرویزخان» اکران شده تا الان توانسته در مجموع ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون فروش به نام خودش بزند.

«نوروز» فیلم مناسبتی اکران عید است که توانسته بالای یک میلیارد فروش کند.

«نوروز» به کارگردانی سهیل موفق از ابتدا تا ۷ فروردین امسال، یک میلیارد تومان فروش کرده و مخاطبانش ۱۶ هزار نفر بوده‌اند. مجموع فروش فیلم از زمان اکران در روز ۲۳ اسفند تا به حال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

«ایلیا در جستجوی قهرمان» هم به لحاظ میزان مخاطب و فروش تا حدی با نوروز در یک رده قرار گرفته است. این فیلم هم در هفته اول عید، ۱۵ هزار مخاطب داشت و ۹۰۰ میلیون تومان فروخت. مجموع فروش این فیلم هم درحال حاضر به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

«اسمان غرب» با تاخیر روی پرده رفت و همین موجب شد تا از سایر رقبا در گیشه عقب بیفتد.

«آسمان غرب» آخرین فیلم جدول اکران هفته اول نوروز است. این فیلم در هفته اول عید ۱۳ هزار مخاطب داشت و ۷۳۰ میلیون هم فروش کرد. احتمالا بخش مهمی از فروش پایین آن به عدم ارتباط فضای جنگی آن با نوروز برمی‌گردد و احتمالا بعد از تعطیلات، میزان توجه به آن بیشتر خواهد شد. «آسمان غرب» هم از اول فروردین اکران شد و فروش حدود ۸۰۰ میلیون تومانی برایش ثبت شده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند