فیلم

خاطره گویی آتش تقی پور از سینما

به گزارش ردکارپت فیلم: «آتش تقی‌پور» می‌گوید: سینما ضروری‌ترین مکان تفریحی برایش در دوران کودکی بود که هر هفته برای تماشای فیلم به آنجا می‌رفت.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه مراکز فرهنگی و هنری نباید تعطیل شوند و احیا و بازسازی آن‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد، بیان کرد: اینکه موسسه بهمن‌سبز حوزه هنری دست به بازسازی سینماهای قدیمی به جای تخریب و تغییر کاربری می‌زند، حرکتی پسندیده است اما باید زودتر اینگونه اقدامات اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: اینکه پردیس سینمایی «۲۹ بهمن» تبریز به عنوان بزرگترین پردیس سینمایی شمال غرب کشور با ۱۰ سالن نمایش و در وسعت ۱۱۰۰ متر مربع هم‌اکنون آماده بهره‌برداری‌ست، رخدادی خوب برای مردم تبریز تلقی می‌شود که مردم می‌توانند بیش از پیش از آن بهره ببرند.

این بازیگر سینما با اشاره به اینکه اولین بار در دوران کودکی پا به سینما گذاشت، مطرح کرد: به یاد دارم پول توجیبی‌هایم را جمع می‌کردم و همراه با خواهرم جمعه‌ها به سینما می‌رفتیم. در حقیقت سینما ضروری‌ترین مکان تفریحی بود که حتما هر هفته برای تماشای فیلم به آنجا سر می‌زدیم.

تقی‌پور در ادامه به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: آن زمان فکر می‌کردم وقتی مسئول سینما بلیت را پاره می‌کند یعنی به دو نفر اجازه ورود به سالن را می‌دهد. برای همین یکبار که با خواهرم به سینما رفتیم، یک بلیت خریدم و آن را پاره کردم تا هر دو بتوانیم از آن استفاده کنیم. مسئول سینما آن زمان از کار ما خنده‌اش گرفت اما توانستیم فیلم را تماشا کنیم!

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه اگر مرکز فرهنگی تعطیل شود به معنای آن است که انسان‌ها به فرهنگ اهمیت نمی‌دهند، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد رسانه‌های جمعی افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل تعداد کسانی که به سینما می‌روند، کمتر شده است.

این بازیگر افزود: در این زمان وظیفه ارگان‌ها این است که با ساخت پردیس‌های سینمایی و فراهم کردن شرایط اکران فیلم‌های بیشتر و همچنین ایجاد مجتمع‌های فرهنگی و هنری، مردم را به سینما بکشانند. ناگفته نماند که تعداد افرادی که سینما منبع درآمدشان محسوب می‌شود، زیاد است و نمی‌توان آن را رها کرد.

آتش تقی پور در پایان با اشاره به اینکه شهر تبریز را یک پایگاه فرهنگی می‌توان در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: شاید بتوان گفت همه شهر تبریز را با شعر و ادبیات غنی‌اش می‌شناسند، به گونه‌ای که علاوه بر محافل رسمی در خانه‌ها نیز مجالس ادبی برگزار می‌شود. به این نکته اشاره کردم تا بگویم که وقتی به هنری اهمیت داده می‌شود، جایگاه خود را پیدا می‌کند. متاسفانه در حال حاضر سینما کمی جایگاه خود را از دست داده است که باید برای این مساله فکری کرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند