جشنواره

«قطار آن شب» برنده دو جایزه از جشنواره فیلم مسلمانان در تورنتو شد

به گزارش ردکارپت فیلم: فیلم «قطار آن شب» به‌کارگردانی حمیدرضا قطبی برنده دو جایزه بهترین فیلم بلند و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان در تورنتو کانادا شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان در تورنتو کانادا در روزهای اول و دوم اکتبر ۲۰۲۱ میلادی مصادف با ۹ و ۱۰ مهر ۱۴۰۰ برگزار شد و در مراسم پایانی این رویداد که با فاصله از پایان این رویداد برپا شد، فیلم «قطار آن شب» تنها فیلمی بود که توانست دو جایزه از این جشنواره کسب کند.

در خلاصه داستان قطار آن شب آمده است: دختربچه‌ای قول خانم نویسنده‌ای را که در قطار با او آشنا شده است، آنقدر جدی می‌گیرد که مدت‌ها در انتظار تلفن و دیدار مجدد اوست، اما این موضوع برای نویسنده بدقول، فقط دستمایه نوشتن یک داستان جدید می‌شود و خیال و واقعیت درهم می‌آمیزد. تلاش دختربچه برای رهایی از دلتنگی‌ها و کابوس و همچنین کمک‌های پدر، ناشر نویسنده و مسئول ایستگاه قطار- که خودش سوژه قبلی خانم نویسنده بوده است- حوادث تازه‌ای را رقم می‌زند.

در این فیلم هنرمندانی چون افشین هاشمی ، سیامک صفری ، مریم بوبانی ، بهناز نادری و بهرام شاکری اسدی ایفای نقش کرده‌اند.

دو فیلم‌ سینمایی قطار آن شب به‌ کارگردانی حمیدرضا قطبی و مُرده خور به‌کارگردانی صادق صادق دقیقی به نمایندگی از سینمای ایران در بخش فیلم‌های بلند جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان در شهر تورنتو به نمایش درآمدند.

قطار آن شب پیش از این در جشنواره‌هایی چون اشلینگل آلمان، بارسلون اسپانیا، سینه‌کید آمستردام، المپیای یونان، مُوو بلژیک، کودکان چین، جیپور، کودکان کلکته، کودکان گوواهاتی، دهلی و چِنای هندوستان حضور داشته و فیلم مرده خور هم در جشنواره‌هایی چون چنا، دهلی نو و جیپور هندوستان شرکت کرده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند