جشنواره

افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز با «مادران موازی»

به گزارش ردکارپت فیلم: فیلم سینمایی «مادران موازی» جدیدترین ساخته پدرو آلمودوار به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز انتخاب شده است.

«مادران موازی» به کارگردانی پدرو آلمودوار و ایفای نقش پنه‌لوپه کروز به عنوان فیلم افتتاحیه هفتاد و هشتمین دوره جشنواره ونیز انتخاب شد. این فیلم فستیوال ونیز را یکم سپتامبر افتتاح خواهد کرد.

داستان فیلم در مورد سه مادر با بازی کروز، میلنا اسمیت و آیتانا سانچز خیخون است. دو مادر به نام‌های جانیس و آنا که در اتاق یک بیمارستان در آستانه به دنیا آوردن فرزندشان هستند. جانیس یک زن میان‌سال است و از باردار شدن پشیمان نیست. زن دیگر به نام آنا هراسان و بی‌قرار است و جانیس سعی دارد او را آرام کند.

آلمودوار در این باره می‌گوید: نمی‌توانم لذت و افتخار افتتاحی جشنواره را با این فیلم و اینکه چه ارزشی برای من دارد بی‌آنکه گرفتار خودستایی شوم، توصیف کنم. از جشنواره برای این انتخاب بسیار سپاسگزارم و امیدوارم که لیاقتش را داشته باشم.»

آلمودوار در این فیلم بار دیگر پس از «رنج و شکوه» که در کن سال ۲۰۱۹ اکران شد با پنه‌لوپه کروز همکاری می‌کند. دیگر بازیگر فیلم روسی دپالما است که از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۹ در سه فیلم آلمودوار ظاهر شد و در سال ۲۰۱۶ با ملودرام «جولیتا» با این فیلمساز همکاری کرد.

آلمودوار در زمان معرفی بازیگران فیلم گفته بود: «به دنیای زنانه برمی‌گردم و نیز به مادرانگی که همیشه موضوع جالبی برای من بوده. اما در این مورد، مادرانی که ظاهر می‌شوند بسیار تفاوت دارند.

در این دوره از جشنواره قرار است فیلم «تل‌ماسه» به کارگردانی دنیس ویلنوو و «هالووین می‌کشد» دیوید گوردن گرین نیز اکران شوند. «جیمی لی کورتیس» بازیگر چندگانه «هالووین» نیز جایزه «شیر طلایی» افتخاری جشنواره را دریافت خواهد کرد.

ریاست هیئت داوران این دوره از جشنواره ونیز را بونگ جون هو، کارگردان برنده اسکار، بر عهده دارد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند